۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

شکست‌های پیاپی برای هواپیمایی بوئینگ

شکست‌ مذاکرات چهار میلیارد دلاری بوئینگ با شرکت هواپیمایی برزیلی امبرایر
شکست‌های پیاپی برای هواپیمایی بوئینگ

 به نقل از CNBC، بوئینگ، غول صنعت هواپیمایی جهان بیش از دو سال مذاکرات سنگین ۴.۲ میلیارد دلاری با شرکت هواپیمایی برزیلی امبرایر را به پایان رسانده است.

چمدان -  هدف از این مذاکره کمک به شرکت بوئینگ در جهت رقابت با رقیب اروپایی خود، ایرباس بوده است. این اتفاق پس از همکاری ایرباس با شرکت بمباردیر افتاده است. سقوط معامله بوئینگ-امبرایر در حالی رخ می دهد که صنعت هوافضا به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار بحران شدیدی شده است.

 هزاران جت در سرتاسر جهان زمین‌گیر شده اند زیرا تقاضا برای مسافرت هوایی بسیار کم شده است و هدف از آن جلوگیری از گسترش ویروس بوده است. در این گزارش آمده است: این بحران به حدی خطوط هوایی را تحت الشعاع مالی قرار داده است که باعث از بین رفتن تقاضا برای خرید هواپیماهای جدید جدید و تسریع در بازنشستگی هواپیماهای قدیمی شده است.

 مارک آلن، رئیس شرکت مشارکت و عملیات گروهی امبریر، در بیانیه خبری بوئینگ اظهار داشت:”این بسیار ناامید کننده است. اما ما به نقطه‌ای رسیده ایم که ادامه مذاکره [توافق نامه معاملات ادغام] میسر نخواهد بود. ”

ریچارد ابولافیا، معاون گروه هواپیمایی بوئینگ گفت: "وقتی کسی پرواز نمی کند و هواپیماها زمین‌گیر شده اند، دشوار است که برندگان و بازندگان این بحران به توافق برسند. بسیاری از موارد قرارداد برای بوئینگ تغییر کرده است زیرا اولین مذاکرات در اواخر سال ۲۰۱۷ منتشر شد. پس از آن دو هواپیمای ۷۳۷ مکس، پرفروش‌ترین هواپیماهای بوئینگ، یکی در اندونزی در اکتبر سال ۲۰۱۸ و دیگری در اتیوپی در سال ۲۰۱۹ سقوط کرد، که باعث کشته شدن ۳۴۶ نفر شد.

 او در ادامه اظهار داشت : “ این جت ها از ماه مارس سال ۲۰۱۹ زمین‌گیر شده‌اند و این نوید یک سال دردناک برای شرکت مستقر در شیکاگو را دارد.

منبع : ttnworldwide

کد خبر 248664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =