رئیس سنای روسیه: مردم فکر سفر به خارج را از سر بیرون کنند

رئیس سنا و قوی ترین زن این روزهای روسیه اعلام کرده است که فعلا دستگاه حاکمیتی قصدی برای برداشته شدن محدودیت سفر به خارج ندارد و روس‌ها حداقل برای سال میلادی جاری، باید فکر رفتن به خارج یا سفرهای توریستی به دیگر کشورها را از سر بیرون کنند.

ولانتینا ماتوینکو در گفت وگو با مردم روسیه از شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ افزود: از همه انتظار داریم برای سفر به خارج برای سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه‌ریزی نکنند چرا که نخست مساله گسترش کرونا است و دوم اینکه مدت زمانی نیاز است تا روسیه بتواند سیستم ارتباطات و حمل و نقل خود را با خارج برای کاهش یا رفع محدودیت‌های اعمال شده بازسازی کند.

وی با بیان اینکه یک سال نداشتن سفر خارجی یک مصیبت به حساب نمی‌آید، اظهار داشت: علاقه‌مندان به گردشگری باید با این موضوع کنار بیایند.

رئیس سنای روسیه گفت: نه تنها ما (روسیه)، بلکه دیگر کشورها هم به این زودی‌ها محدودیت‌های تردد اتباع خارجی را لغو نمی‌کنند چرا که مساله جدی است.

ماتوینکو این را هم گفت که در صورت بهبود اوضاع در روسیه، محدودیت‌ها به تدریج و مرحله به مرحله برداشته خواهد شد.

گفتنی است، در ۲۴ ساعته گذشته شش هزار و ۳۶۱ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند تا بار دیگر رکوردی جدید در روسیه به ثبت رسیده و تعداد مبتلایان به کرونا به نزدیک ۸۱ هزار نفر برسد، از این تعداد ۷۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در مسکو پایتخت روسیه شناسایی شده‌اند.

منبع: ایرنا
کد خبر 248661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =