جواهرات بازار جوهری جیپور؛ بزرگترین مرکز سنگ تراشی جهان

جیپور به دلیل چاپ روی چوب، خیاطی، فرش، چوب و فلز مشهور است. بوتیک‌های معاصر زیادی وجود دارد، مانند Teatro Dhora، فروش لباس‌های زیبا، دستمال‌های مردانه، دفترچه یادداشت، کیف‌های چرمی و موارد دیگر با قیمت‌های نسبتاً مناسب. اما مخصوصاً در جواهرات، جایی است که این شهر از لحاظ تاریخی سرآمد بوده است.

چمدان - Akshat Ghiya، صاحب و رئیس خلاق جواهرات Tallin، یک بوتیک برند که کارگاه آن در بازار جوهری است، می‌گوید: مردم اینجا عاشق جواهرات هستند. اینجا تقریباً اجباری است که مردم هر چند ماه یک‌بار جواهرات بخرند. از زمان راجا [جی سینگ دوم]، جواهرات در اینجا شکوفا شده است. جیپور به بزرگترین مرکز سنگ تراشی جهان تبدیل شده است.

در حالی که هندی‌های ثروتمند به دلیل خرید جواهرات از جیپور بازدید می‌کنند، این شهر جواهرات را برای هر کسی ارائه می‌دهد. کوله پشتی گردها و گردشگران می‌توانند در ده ها مغازه در سطح شهر قطعات ارزان قیمت و با کیفیت پیدا کنند، البته این امر مستلزم صبر و چشم بیناست.

بازدید کنندگان می‌توانند دانش خود را در مورد جواهرات هند در موزه Amrapali در جاده Ashok Marg افزایش دهند. این مجموعه فوق العاده‌ای از جواهرات در دو طبقه کوچک نمایش داده می‌شود. یک قطعه طلای قرن نوزدهم، از تامیل نادو، حک شده از خدایان و الهه‌های هندو، فقط یکی از صدها قطعه دیدنی است.

منبع : theguardian.com

کد خبر 248657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =