سرگرمی در خانه | معرفی و بررسی بازی فکری گروهی Blokus

توضیح درباره چگونگی انجام بازی‌ها کسل کننده و گاهی غیر ضروری است. اما با این حال نمی‌توان بازی Blokus را بدون معرفی قوانین آن انجام داد. در این بازی، هر بازیکن مجموعا 21 مهره پلاستیکی دارد که نسبتا به مهره‌های بازی تتریس شبیه هستند.

چمدان -  در شروع بازی هر فرد یک مهره را در یکی از گوشه‌های زمین قرار داده و سپس با توجه به نوبت خود به گذاشتن مهره‌ها ادامه می‌دهند و باید توجه کنند که این مهره‌ها تنها باید از گوشه و نه حاشیه و لبه با مهره دیگر ارتباط داشته باشند.

بازی فکری گروهی Blokus

این موضوع را باید مد نظر داشت که قرار گرفتن مهره‌ها در کنار مهره‌های سایر بازیکنان مشکلی ندارد و تنها نباید با مهره‌های خود یک لبه مشترک داشته باشند. هدف اصلی این بازی قرار دادن بیشترین تعداد مهره در صفحه بازی است.

بازی فکری گروهی Blokus

ممکن است در ابتدا تصور کنید که این بازی بسیار ساده و کسل کننده است، در صورتی که به دلیل منحصر به فرد بودن شکل این مهره‌ها، در قرار دادن آن‌ها محدودیت خواهید داشت و بازی شما را به چالش می‌کشد. در این بازی نمی‌توانید یک دژ نظامی و غیر قابل نفوذ بسازید، بلکه دیوارهای شما متخلخل است و بازیکنان دیگر به راحتی می‌توانند از آنها عبور کنند. این نوآوری ساده در Blokus باعث خاص و منحصر به فرد بودن آن شده است.

بازی فکری گروهی Blokus

اولین کاری که برخی از بازیکنان تازه کار انجام می‌دهند اختصاص دادن یک محوطه به خود است، که معمولاکار بیهودهای بوده و موجب باختن آنها میشود. بهترین عملکرد زمانی است که شما قطر صفحه بازی را طی کنید و تا جایی که ممکن است جلوی پیشروی حریف خود را بگیرید و در اصطلاح او را بلاک کنید.

بازی فکری گروهی Blokus

این بازی دارای یک صفحه شطرنجی مانند نقره‌ای و مهره‌هایی با 4 رنگ آبی، قرمز، زرد و سبز است و میتوان این بازی را به صورت 2،3 و یا 4 نفره انجام داد.

منبع: ‌thegamesjournal

کد خبر 248656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =