برنامه کرواسی برای برای گردشگری پس از کرونا؛ تمرکز بر گردشگری داخلی و کاهش قیمت‌ها

گری کاپلی وزیر گردشگری کرواسی از برنامه‌های وزارت گردشگری این کشور برای تمرکز بر روی گردشگری داخلی در دوران پس از کرونا گفت.

به گزارش خبرگزاری آریا به‌نقل از توتال کروشیا نیوز، گری کاپلی وزیر گردشگری کرواسی در نشستی عنوان کرد: «گردشگران داخلی نمی‌توانند فصل گردشگری در کرواسی را نجات بدهند، چراکه سهم آن‌ها در ترافیک کلی در دو سال گذشته، حدود 12 درصد بوده است، اما زمانی که اقدامات مقابله با کرونا به تصمیم مرکز محافظت از شهروندان به پایان برسد، مطمئناً گردشگری روی آن‌ها حساب می‌کند.»
او در جواب به سؤالات خبرنگارها گفت: «ما همیشه پروژه‌های ویژه‌ای را برای گردشگران محلی آماده داریم. امسال همه باید قدر یک هفته تعطیلی‌شان را بدانند و کارت تخفیف کرو کارت (Cro card) هم در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. البته این ربطی به دوران کرونا ندارد، چون ما مدت‌ها قبل از عالم‌گیری کرونا این پروژه‌ها را آماده کرده بودیم.»

کاپلی اعلام کرد که در کارکرد کرو کارت تجدیدنظر خواهد شد و قطعاً تلاش می‌کنند که به طریقی از آن استفاده شود که هدفش در کرواسی را محقق کند و صرفا به سواحل و رستوران‌ها محدود نشود، بلکه در سرتاسر کشور و برای آفرهای مختلف استفاده شود تا به‌این‌ترتیب مصرف و عواید گردشگر داخلی را ارتقا بدهد.


اودر پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید درصورتی‌که وضعیت سلامتی به حالت عادی بازگردد، آیا امسال قیمت‌های گردشگری ارزان‌تر خواهد شد تا بتوان گردشگران داخلی بیشتری جذب کرد، وزیر گردشگری عنوان کرد: «مطمئناً قیمت‌ها پایین‌تر خواهد بود و همه‌چیز برای گردشگرها ارزان‌تر تمام خواهد شد.»

وزیر گردشگری کرواسی با اشاره به اینکه آن‌ها در موقعیتی شبیه به کمپ‌ها قرار دارند، گفت: «خدمات ارزان‌تر خواهد بود، مخصوصاً در بخش‌های اقامتی خصوصی، که قطعاً برای برنامه‌ریزی گردشگرها اهمیت زیادی دارد و می‌توانند تجربه باکیفیت‌تر از اقامت خود داشته باشند و دسترسی به طبیعت برایشان آسان‌تر باشد.»

به‌علاوه، او باور دارد که گردشگری دریایی بیشتر مورد تأکید قرار خواهد گرفت و با توجه به این حقیقت که کرواسی کشوری با بیشترین کشتی‌های چارتری در دنیاست، این نکته اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. او همچنین باور دارد که باقیمت‌های منطقی، این بخش از گردشگری در مواقع خاص برای پذیرش گردشگران داخلی آمادگی بیشتری خواهد داشت.

کاپلی همچنین یادآور شد که ازآنجایی‌که محقق کردن برنامه‌های امسال امکان‌پذیر نیست، هیئت گردشگر ملی کرواسی (HTZ) برنامهٔ کاری و مالی سالانهٔ خود را ملغی می‌کند و برای کارمندانش در زاگرب و دفاتر نمایندگی یک کاهش 30 درصدی در حقوق را اعلام خواهد کرد و به‌نظام گستردهٔ گردشگری هم توصیه می‌کند که همین کار را انجام دهند.

او اعلام کرد: «ما برای فعالیت‌های بازاریابی درزمانی که اقدامات علیه ویروس کرونا به پایان برسد و تسهیلات گردشگری کارشان را از سر بگیرند، برنامه‌هایی داریم. دیروز وظیفه‌ای را بر عهده HTZ گذاشتیم که طی 14 روز لوایحی را آماده کنند که اگر برای مثال گردشگرانی از اتریش یا هر کشور دیگری در نزدیکی ما بخواهد به کرواسی بیاید، ما بتوانیم از این نزدیکی و امکان سفر زمینی و با اتومبیل شخصی نهایت بهره را ببریم. پس اگر ببینیم که مرزها بازشده‌اند یا محدودیت‌ها کمتر شده‌اند، در 14 روز آینده برای فعالیت‌های بازاریابی در این بازارها آمادگی کامل خواهیم داشت.»

کد خبر 248632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =