بازگشایی تاسیسات گردشگری گیلان تکذیب شد

سرپرست معاونت گردشگری گیلان خبر بازگشایی تاسیسات گردشگری این استان را تکذیب کرد و آن را شایعه خواند.

منصور هادی پور اظهارکرد: طبق مصوبات کمیته مبارزه با کرونا، مراکز اقامتی و گردشگری استان گیلان تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند هیچگونه خدمات گردشگری به مسافران ارائه دهند.

هادی پور گفت: ادامه تعطیلی تاسیسات گردشگری دستور موکد استاندار گیلان  و این دستور تا اطلاع ثانوی لازم الاجراست.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های اسفند و فروردین اوج فعالیت مراکز گردشگری برای جذب گردشگران خارجی و داخلی بود، با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز و تأسیسات گردشگری به دلیل قطع زنجیره انتقال آن، آسیب‌های مالی زیادی به این بخش وارد شده‌است.

سرپرست معاونت گردشگری گیلان بیان کرد: ۹۰ پروژه گردشگری در استان تکمیل‌ و آماده بهره‌برداری بود که به‌ علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده‌است.

هادی پور افزود: پس از طی بحران بیماری کرونا، ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۵ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید که از این تعداد ۴ واحد به شهرستان رشت اختصاص دارد.

سرپرست معاونت گردشگری گیلان یادآور شد: سال گذشته موافقت اصولی ۱۲ طرح بوم‌گردی در رشت صادر  و ساخت این واحدها آغاز شده که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰  به بهره‌برداری خواهند رسید.

گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

منبع: ایرنا
کد خبر 248606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =