نکات مهم سفر با قطار در دوران بارداری چیست؟

بارداری نیاز به تغییرات زیادی در زندگی زنان دارد و حتی ساده‌ترین فعالیت آن‌ها نیز باید دوباره مورد بررسی قرار گیرد. سفر در زمان بارداری بحث بسیار مهمی است و بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند از این امر اجتناب کنند. با این وجود ، ارزیابی گزینه‌های مختلف برای یافتن مناسب‌ترین حالت کمک می‌کند. ادامه این مقاله را بخوانید تا جوانب مثبت و منفی سفر با قطار در دوران بارداری را دانسته و به تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا سفر با قطار، نحوه حمل و نقل مورد نظر شما است یا نه بپردازید و هنگام خرید بلیط قطار نور حتما نکات زیر را در نظر بگیرید.

سفر با قطار در دوران بارداری چقدر ایمن است؟

مسافرت با قطار می‌تواند برای کسانی که بارداری طبیعی و سالم دارند عاری از هرگونه عوارض و مشکلات و کاملا بی‌خطر باشد. در مورد کسانی که ممکن است از مشکلاتی مانند فشار خون بالا یا قند زیاد یا عوارض دیگر رنج ببرند، بهتر است قبل از سفر با پزشک مشورت شود. علاوه بر این، پزشک ممکن است وضعیت شما را ارزیابی کرده و مانع مسافرت شود.

بیماری صبحگاهی در بین بیشتر زنان باردار خصوصا در سه ماهه اول یک مسئله رایج است. در چنین حالتی، بهتر است تا سه ماهه دوم صبر کنید و سپس مسافرت کنید زیرا تا آن زمان، حرکت قطارها یا هر بوی موجود در قطار ممکن است شما را دچار حالت تهوع نکند.

مسافرت با قطار در اکثر خانم‌هایی که هیچگونه مشکل جدی در سلامتی ندارند، در دوران بارداری کاملا بی‌خطر است. در اینجا برخی از جوانب مثبت و منفی که باید قبل از سفر با قطار از آن‌ها آگاه باشید آمده است.

نکات مثبت

سفر با قطار به معنای حرکت مداوم قطار، چرخ زدن در طول مسیرها و فرصتی برای لذت بردن از مناظر زیبا در خارج است.

سفر با قطار به معنای راحتی بیشتر در مقایسه با اتوبوس، ماشین یا هواپیما است. فضای کافی برای امکان حرکت بیشتر وجود دارد. اگر احساس خستگی کردید می‌توانید راحت بنشینید یا حتی دراز بکشید.

سفر با قطار در بارداری1

حتی اگر یک قطار ساده باشد، سرویس بهداشتی وجود دارد که مسافرت شما را راحت‌تر می‌کند. اگر این قطار مجلل است‌، می‌توانید از مراقبت خوب و فرصتی برای لذت بردن از یک سفر عالی با بهترین امکانات و غذاهای عالی مطمئن شوید.

همچنین هیچ ترافیکی در راه رسیدن به مقصد نیست و در مقایسه با سفرهای جاده‌ای، آلودگی کمتری در هنگام مسافرت با قطار وجود دارد.

نکات منفی

قطارها درجه‌بندی‌ها و کیفیت‌های متفاوتی دارند که روی قیمت تاثیرگذار است.

اگر قطار با امکانات رفاهی زیاد نباشد یا شلوغ باشد، سفر می‌تواند کاملا ناخوشایند باشد. اگر کوپه مناسب وجود نداشته باشد، احساس ناراحتی بیشتری خواهد کرد.

در صورتی که کوپه مناسب نباشد، نوع صندلی‌هایی که می‌توانید بدست آورید، ممکن است باعث تشدید یا ایجاد بیماری صبحگاهی شود. بسته به مدت زمان بارداری شما، سوار شدن به قطار می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

نکاتی برای سفر راحت شما با قطار

یک قطار راحت و یک صندلی راحت‌تر رزرو کنید. اگر می‌توانید، یک کوپه با تهویه مطبوع تهیه کنید که می‌تواند یک سفر راحت را تضمین کند.

اگرچه بسیاری از قطارها بالش و پتو را در اختیار شما قرار می‌دهند، بهتر است خودتان آن را حمل کنید زیرا بالش‌های شما می‌توانند راحتی بهتری را تضمین کنند. همچنین در دوران بارداری بهتر است از پتوهای خود استفاده کنید نه راه آهن. البته اگر یک سفر یک شبه است، در آن صورت یک کوپه مناسب برای خواب تهیه کنید تا بتوانید کمی دراز بکشید یا در فواصل منظم استراحت کنید.

هنگام خرید بلیط قطار در نزدیکی دستشویی کوپه بگیرید و سعی کنید راحت بنشینید، پاهای خود را کشیده نگه دارید. هر ساعت پیاده روی کنید تا دچار گرفتگی عضلات نشوید. پیاده روی همچنین به گردش خون بهتر کمک می‌کند. این می‌تواند از خطر لخته شدن خون جلوگیری کند.

هنگام خواب، اطمینان حاصل کنید که موقعیت شما راحت است و در صورت امکان، پاهای خود را در حالت بلند قرار دهید. لباس راحت بپوشید. همچنین کفش راحتی را انتخاب کنید، زیرا مانع از گردش خون به طور کامل نمی‌شود. به اندازه کافی بافت و مرطوب‌کننده یا اسپری ضد باکتریایی خود را به همراه خود داشته باشید، به طوری که شما هنگام استفاده از سرویس بهداشتی، ابتدا محیط را پاک کنید تا از عفونت ادراری جلوگیری کنید.

رعایت تمامی نکات بالا به شما کمک خواهد کرد که سفر راحتی با قطار را در هنگام بارداری خود تجربه کرده و به راحتی به مقصد خود برسید و از بابت سلامتی خود و فرزند دلبندتان نگرانی خاصی نداشته باشید.

منبع: موج

کد خبر 248591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =