آوار بحران کرونا بر سر گردشگری و سفر به روایت آمار و ارقام | میلیون‌ها شغل در حوزه سفر از بین رفتند

۱۲میلیون شغل ازدست‌رفته در دو بخش سفر و هتلداری، ۳۱۴ میلیارد دلار زیان خطوط هوایی، زمین‌گیر شدن ۲۷۰۰ هواپیما و ورشکستگی و اخراج تنها چند نشانه از بحرانی است که با شیوع کرونا دامن صنعت گردشگری را در آمریکا گرفته است.

با فراگیر شدن بیماری کووید-۱۹ در دنیا تمام برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای سفر و گردش رفتن ناگهان متوقف شد و اعمال قرنطینه همه مردم را به ماندن در خانه‌ها ناچار کرد. از آنجا که چشم‌اندازی امیدبخش درباره زمان احتمالی پایان یافتن بحران کرونا وجود ندارد و کسی نمی‌داند می‌تواند با خیال راحت با هواپیما راهی سفر شود یا نه، آنچه می‌ماند ورشکستگی شرکت‌های هوایی و اخراج صدها هزار و میلیون‌ها کارمند است.

اگر همچنان نمی‌دانید بحران کرونا چه بر سر دو صنعت گردشگری و هوایی آورده است، به این شش عدد و رقم بیشتر دقت کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید:

۸ میلیون: این آمار شغل‌هایی است که فقط در صنعت سفر ایالات متحده تا پایان ماه آوریل (۱۰ روز دیگر) از دست می‌رود. تا امروز بیش از ۲۲ میلیون نفر در آمریکا کار خود را از دست داده‌اند و هر هفته دست‌کم پنج میلیون نفر دیگر به این آمار افزوده می‌شود. خرده‌فروشی، بخش سرگرمی و پذیرایی و مهمان‌داری هم سخت از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند و هر روز تعداد بیکاران بیشتر و بیشتر خواهد شد.

۴ میلیون: بر اساس آمار اتحادیه هتل‌ها و مراکز اقامتی آمریکا، صنعت هتلداری در آستانه رسیدن به مرز چهار میلیون بیکار است و ۷۰ درصد کارمندان هتل‌ها یا اخراج شده یا به مرخصی اجباری رفته‌اند. کارکنان هتل‌ها و مراکز اقامتی با این روند هر هفته ۲.۴ میلیارد دلار دستمزد را از دست می‌دهند.

۳۱۴ میلیارد دلار: این رقم هم‌ارز درآمدی است که صنعت هوایی دنیا در سال ۲۰۲۰ از دست خواهد داد؛ ۵۵ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹. از سوی دیگر، صنعت مسافرت آمریکا در آستانه یک زیان مالی ۵۱۹ میلیارد دلاری است که به یک ضرر هنگفت ۱.۲ تریلیون دلاری در اقتصاد آمریکا منجر می‌شود. در واقع، تاثیر منفی شیوع کرونا بر بخش سفر و گردشگری ۹ برابر بیش از تاثیری است که حمله‌های تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بر این بخش وارد آورده بود.

۹۵۰۸۵: این تعداد مسافرانی است که روز پنجشنبه ۱۶ آوریل از گیت‌های امنیتی فرودگاه‌های سراسر آمریکا گذشتند. سال گذشته در همین روز ۲.۶ میلیون مسافر آمریکایی در فرودگاه‌ها کارت پرواز گرفته بودند.

۴۴ درصد: در اوج بحران کرونا در آمریکا ۲۷۱۱ هواپیما زمین‌گیر شده‌اند که هم‌ارز ۴۴ درصد کل هواپیماهای موجود در فرودگاه‌های ایالات متحده است. در پایان ماه دسامبر ۲۰۱۹، فقط پنج درصد هواپیماها بدون استفاده بودند.

۲۵ میلیارد دلار: این تمام رقمی است که دولت دانلد ترامپ متعهد شده به صنعت هوایی آمریکا از بسته حمایت اقتصادی دو تریلیون دلاری کمک کند. ۱۰ شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکا از جمله امریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز پس از چند دور مذاکره سخت و فشرده پذیرفتند این کمک ناچیز را از دولت آمریکا قبول کنند، البته با این شرایط: ۹۰ درصد کارمندان را تا سپتامبر نگه دارند، ۳۰ درصد پول دریافتی را تا ۱۰ سال آینده بازپس دهند و دستمزدها را تا دو سال آینده محدود کنند.

منبع: همشهری

کد خبر 248583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =