پاک‌ ترین و تمیز ترین دریاچه جهان کجاست؟ | شفاف ترین آب را در نیوزلند پیدا می‌کنید

منطقه نلسون تاسمان واقع در نیوزلند، پاکترین دریاچه جهان است. دریاچه آبی واقع در پارک ملی نلسون، در یک منطقه حفاظت شده قرار دارد که به حفظ تازه ترین و شفاف ترین آب شناخته شده برای انسان کمک می کند.

چمدان - آب این دریاچه به قدری زلال و شفاف است که می توانید تا عمق ۷۶ متر را ببینید. به زبان مائوری، دریاچه آبی به عنوان Rotomairewhenua شناخته می‌شود و برای قبیله محلی مائوری، مقدس است.

برای رسیدن به این آب، ابتدا باید مقداری کوهنوردی کنید، و یک پیاده روی نیز خواهید داشت. یکی از دلایلی که این دریاچه بسیار پاک و تمیز باقی مانده است این است که بازدید کنندگان مجاز به ورود به دریاچه یا شنا در آن نیستند. ‌بازدیدکنندگان از پارک می‌توانند به‌ صورت شبانه روزی در کلبه های اطراف دریاچه اقامت کنند.

این دریاچه، تقریباً ۱۲۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و با دریاچه ای که کمی بالاتر از آن و در پارک ملی ۱۰۲ هزار هکتاری واقع است، تغذیه می شود. جدا از اینکه آب شیرین به طور مداوم به آن تزریق میشود، دریاچه فوقانی نیز بالاتر از سطح درختان موجود قرار دارد و بنابراین از ریزش برگ درختان و سایر شاخ و برگها عاری است.

هر از گاهی دریاچه کمی تیره و تار می‌شود، اما این اتفاق دمعمولاً بعد از بارندگی شدید است که باعث می شود زباله های آلی را درون آب ها بکشاند که خوشبختانه به دلیل جریان آب از بالا به پائین، آب دریاچه به زودی پاک می شود.

منبع : getaway

کد خبر 248581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =