صنعت جهانگردی برای بهبود اقتصادی اتحادیه اروپا حیاتی است

یک گزارش جدید نشان داده است که جهانگردی سهم بسیار مهمی در شکوفایی مجدد اقتصادی اتحادیه اروپا پس از موفقیت در مبارزه با بیماری کرونا خواهد داشت.

چمدان - آمار منتشره توسط شورای جهانگردی (سازمان جهانی جهانگردی)، که نماینده بخش خصوصی جهانگردی جهانی است، نقش اساسی این صنعت را در سال گذشته در بخش اقتصاد اتحادیه اروپا نشان می دهد. در طول سال ۲۰۱۹، مسافرت و جهانگردی مسئولیت ۲۲.۵ میلیون شغل یا ۱۱٪ از کل نیروی کار اتحادیه اروپا را بر عهده داشت. همچنین تولید ناخالص داخلی ۱۳۱۹ میلیارد یورو که برابر با ۱۰٪ اقتصاد اتحادیه اروپا است ایجاد کرده است. در حالی که اقتصاد کلی اتحادیه اروپا تنها ۱.۴ درصد رشد داشته است، بخش مسافرت و جهانگردی رشد قابل توجهی ۲.۳ درصدی نسبت به سال قبل نشان داده است. در بزرگترین اقتصادهای اتحادیه اروپا از نظر سهم صنعت توریسم و جهانگردی به تولید ناخالص داخلی، آلمان (۳۴۷ میلیارد دلار)، ایتالیا (۲۶۰ میلیارد دلار)، فرانسه (۲۲۹ میلیارد دلار) و اسپانیا (۱۹۸ میلیارد دلار) قرار دارند.

گلوریا گوارا، رئیس و مدیر عامل سازمان جهانی گردشگری، عنوان کرده است که : "گزارش اثرات اقتصادی نشان می دهد که بخش سفر و جهانگردی سال گذشته چقدر در اقتصاد اتحادیه اروپا بوده است.

تحلیل ما تأکید می کند که بخش توریسم و جهانگردی در تقویت اقتصاد اتحادیه اروپا، ایجاد مشاغل جدید و بازگرداندن بازدید کنندگان، تأثیر مثبت دومینوگونه‌ای در سراسر این قاره از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. تا آن زمان بسیار مهم است که همه دولتها در سراسر اتحادیه اروپا برای محافظت از بخشی که ستون فقرات اقتصاد اروپا و جهانی است، کمک کنند. این در حالی است که در حال حاضر ۷۵ میلیون شغل مرتبط با گردشگری در سطح جهان در معرض نابودی قرار گرفته اند. "

صنعت گردشگری سومین بخش برتر اقتصاد جهانی از نظر رشد تولید ناخالص داخلی به حساب می‌آید. آمار نشان می دهد که سهم ۱۰٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی بر عهده صنعت گردشگری است.

منبع : تراول دیلی نیوز

کد خبر 248531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =