یونسکو، کلیپ‌های گردشگری یزد را تحسین کرد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد گفت: هنرمندان یزدی ۱۲ کلیپ از ۱۲ مکان دیدنی استان تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده بودند که این اقدام از سوی یونسکو مورد تحسین قرار گرفت.

عباس ملازینلی درجمع خبرنگاران افزود: این سازمان هر سال در ایام نوروز حدود ۲ هزار برنامه در سطح شهر برای مردم و مسافران نوروزی برگزار می‌کرد اما امسال با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش شد بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها با رویکرد مجازی اجرا شود.

وی ادامه داد: یکی از موثرترین اقداماتی که اخیراً نیز مورد تقدیر یونسکو قرار گرفت، برنامه‌های گردشکری مجازی سازمان در قالب تهیه کلیپ‌هایی با زیرنویس انگلیسی بود که از طریق کانال سازمان و فضای مجازی در اختیار مردم قرار گرفت.

ملازینلی از طراحی مسابقات مختلف در سایت «این یزد» (Inyazd) خبر داد و اظهار کرد: مسابقه عکس با محوریت کرونا، گردشگری سال‌های قبل، میراث ناملموس یزد، مسابقه کتابخوانی و برخی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی در این سایت برای سرگرم کردن مردم در تعطیلات نوروز طراحی شد که علاقه‌مندان تا پایان دوران قرنطینه می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد مسئولیت کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد را برعهده دارد، به همین علت تولیدات متعددی توسط هنرمندان این سازمان با مشارکت سایر دستگاه‌ها در راستای اطلاع رسانی و آموزش انجام شد.

وی اظهار کرد: پروتکل‌های خرید در زمینه‌های مختلف در  قالب پوستر،  موشن‌گرافی، بنر و انیمیشن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تولید و در اختیار اصنافی که تعطیل نشده بودند، قرار گرفت.

ملازینلی، اجرای برنامه‌های شاد به منظور تقدیر و روحیه بخشیدن به کادر درمانی و بیماران را از دیگر برنامه‌های این سازمان بیان کرد و افزود: امسال تقریباً بیشتر اقداماتی که باید برای نوروز انجام می‌شد، به شکل مجازی اجرا و برخی برنامه‌ها نیز که امکان اجرای آن وجود نداشت، در اولین فرصت بعد از پایان کرونا انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 248523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =