نگهداری هواپیما روی زمین هزینه زیادی دارد | لاستیک‌ها هر دو هفته یک‌بار باید بچرخند

کروناویروس سبب شده تا ناوگان حمل و نقل هوایی در جهان زمین‌گیر شود تا جایی که پارکینگ کافی برای پارک هواپیماها موجود نیست. ولی آیا پارک هواپیما و قفل کردن درب هواپیما تمام ماجرا است؟ پاسخ کارشناسان هوایی به این پرسش منفی است، چرا که هواپیماهای زمین‌گیر نیز نیاز به مراقبت مداوم دارند تا کارآیی و ایمنی آن‌ها کاهش نیابد.

هواپیماها ممکن است بزرگ باشند اما همانند بچه‌های کوچکی هستند که نیازمند مراقبت مداوم‌اند. کار وقتی پیچیده‌تر می‌شود که بچه‌های زیاد خانواده در خانه نباشند؛ مانند هواپیمایی کانتاس که اکنون ۲۸۰ فروند از هواپیماهایش در ده فرودگاه جهان زمین‌گیرند. البته این شروع ماجرا است.

پرندگان علاقه زیادی دارند تا در شکاف‌ها بدنه و موتورهای هواپیما لانه گزینی کنند. از این‌رو کارشناسان تعمیر و نگهداری در این روزها موظف‌اند تا تمام ورودی و خروجی موتورها و شکاف‌های بدنه را به‌خوبی بپوشانند. علاوه بر این، پوشش کامل سنسورهای خارجی نیز با دقت و وسواس انجام می‌شود تا از ورود حشرات به ویژه زنبورها و لانه گزینی آن‌ها جلوگیری شود.

مراقبت از لاستیک‌ها بخش مهمی از نگهداری هواپیماهای پارک شده است. بد نیست بدانید که یک ایرباس ۳۸۰ دارای ۲۲ لاستیک به ارزش ۷۰ هزار دلار است.

لاستیک‌ها هر دو هفته یک‌بار باید چرخش کنند در غیر این صورت خراب می‌شوند و یا موتورها هرازگاهی باید در جا روشن شوند؛ بنابراین مراقبت از این سرمایه‌های زمین‌گیر نیز برای شرکت‌های هواپیمایی پرهزینه است.

منبع: تین نیوز
کد خبر 248520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =