دلایل قرمز شدن وضعیت فارس؛ مبادی ورودی شهرها مانند قبل کنترل نمی‌شود | تست کرونا ۱۶ مسافر اتوبوس اصفهان - شیراز مثبت بود

در حالی که سخنگوی وزرات بهداشت از ابتلای حدود ۷۰ هزار ایرانی به کرونا و جان باختن بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر بابت این ویروس خبر داده است، استان فارس نیز که تا هفته گذشته تعداد مبتلایانش ۳ رقمی بود، در جهشی قابل‌توجه به حدود ۱۸۰۰ رسید.

تعطیلات ادارت و اغلب مشاغل به پایان رسید و حالا در آستانه پنجاهمین روز از نخستین اعلام مرگ بر اثر کرونا در ایران، نگرانی‌ها بابت افزایش دوباره  پیک ابتلا به این ویروس مرگبار افزایش یافته است. از سوی دیگر نگرانی‌ها از میزان افزایش تعداد مبتلایان به دلیل ازسرگیری فعالیت ادارات و ناچاری کارمندان به حضور در محل کار،   این پرسش را به ذهن می آورد  که آیا فارس نیز در هفته‌های آینده به سرنوشت استان‌ های البرز و تهران دچار خواهد شد؟ پرسش دیگر آن است که چه شد که تعداد مبتلایان به کرونا در فارس در عرض یک هفته حدود دو برابر شد و این استان نیز در ردیف مناطق قرمز آلوده به کرونا قرار گرفت؟

هرچند استاندار فارس معتقد است «میزان تست کرونا از افراد در این استان افزایش یافته و از این رو موجب بالا رفتن آمار شناسایی مبتلایان به این ویروس شده است»، اما واقعیت آن است که عدم رعایت مواردی مانند استمرار مسافرت‌ها با اتوبوس ‌های برون‌شهری، عدم کنترل به موقع مبادی ورودی استان و عدم قرنطینه کامل در شهرها سبب شد که تعداد مبتلایان شناسایی ‌شده کرونا در فارس، به حدود ۲ هزار نفر افزایش یابد.

عوامل افزایش کرونا در فارس

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به عملکرد مناسب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در افزایش تست کرونا و شناسایی هرچه بیشتر افراد مبتلا به این ویروس می‌گوید: به نظر می‌رسد با وجود رعایت بخش قابل‌توجهی از مردم به خانه‌نشینی، برخی از مردم این توصیه‌ها را جدی نگرفتند و در ایام نوروز به شهرها و استان‌های اطراف مسافرت کردند.

سعید نظری در ادامه با اشاره به تصمیم ماه گذشته شورای شهر شیراز مبنی بر لزوم تعطیلی پایانه‌های مسافربری برون‌شهری و همچنین انتقاد از عدم همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمل‌ونقل پایانه‌ها می‌افزاید: متاسفانه با وجود کنترل مبادی ورودی استان فارس، اما ورود و خروج اتوبوس‌های مسافربری از استان‌های دیگر به فارس ادامه یافت.

سفر

۱۶ مسافر اتوبوس اصفهان ـ شیراز کرونا داشتند

نظری با اشاره به نامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به همتای اصفهانی خود خاطرنشان کرد: در آن نامه علیرضا سیاه‌پور اشاره کرد که از مجموع مسافران یک اتوبوس اصفهان - شیراز، ۱۶ نفر مبتلا به کرونا بوده‌اند.

از همین رو سعید نظری با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی در عدم تعطیلی پایانه‌های حمل‌ونقل برون‌شهری، یکی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در فارس را جابجایی مسافران استانی به وسیله اتوبوس عنوان می‌کند.

مبادی ورودی شهرها دیگر کنترل نمی‌شود

سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به نامه دوم شورا به حسن روحانی و درخواست از رئیس‌جمهور برای «استمرار قرنطینه خانگی و جلوگیری از ترددهای غیرضرور» می‌گوید: این نامه پس از مشورت شورای شهر با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت و در آن از رئیس‌جمهور خواستیم که با فراهم کردن شرایط معیشتی شهروندان، در صدد تمدید قرنطینه خانگی به منظور گسست زنجیره بیماری‌زایی باشد.

سعید نظری در ادامه با اشاره به بازدید روز گذشته خود از پلیس‌راه شیراز ـ اصفهان و باز بودن مبادی ورودی این پلیس‌راه می‌افزاید: متاسفانه امروز دیگر هیچ کنترلی بر مبادی ورودی و خروجی استان نیز انجام نمی‌شود.

 نظری در پایان با اشاره به تصمیم ماه گذشته شورای شهر در تعطیلی اتوبوس‌های درون‌شهری و قطار شهری می‌افزاید: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

منبع: ایلنا

کد خبر 248504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =