سریال نون خ؛ فرصتی برای تبلیغات گردشگری استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: معتقدم تاکنون پروژه‌ای به بزرگی "نون خ ۲" در حوزه تبلیغات گردشگری استان نداشته‌ایم.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز پخش سریال نون خ ۲ از شبکه یک، اظهار کرد: این سریال فرصتی است که برای استان فراهم شده تا بتوانیم جاذبه‌های زیبای گردشگری‌مان را به خوبی به مردم ایران معرفی و آنها را از دیدن این زیبایی‌ها شگفت زده کنیم.

وی به انعقاد تفاهم نامه استانداری و اداره کل میراث فرهنگی استان با تهیه کننده این سریال پیش از ساخت آن اشاره کرد و افزود: طبق این تفاهم نامه قرار شد تا این سریال بصورت کامل در استان و به صورت هدفمند روی حوزه تبلیغات گردشگری ما ساخته شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: از همان ابتدای ساخت این سریال هم یک تیم مشاوره ای را در کنار عوامل ساخت آن قرار دادیم تا در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به آنها مشاوره بدهند.

وی افزود: در این سریال آثار تاریخی برجسته تاق بستان، بیستون، تکایا، تاق گرا و بازار کرمانشاه که نمادهای استان هستند به مخاطبین معرفی خواهد شد.

قادری همچنین با اشاره به معرفی میراث‌ معنوی استان در این سریال، گفت: برخی از آداب و رسوم، سنن و مراسم آئینی مانند جشن شکرگذاری انار و نیز صنایع دستی مهم استان در این سریال تبلیغ و معرفی می‌شود.

وی بابیان اینکه بخش‌هایی از فیلمبرداری این سریال در اقامتگاه‌های بوم گردی روستای پریان کندوله و روستاهای پاوه و تعدادی از روستاهای هدف گردشگری استان انجام گرفته، عنوان کرد: این موضوع روی بحث رونق گردشگری اقامتگاه های بوم گردی و روستاهای هدف گردشگری استان می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

روستای پریان کندوله

روستای پریان کندوله

مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به حجم بالای مخاطبین این سریال، اعلام کرد: برآور می‌شود نزدیک به ۵۰ میلیون نفر از مردم کشورمان بیننده این سریال باشند که هیچ بیلبورد، بنر، بروشور و کلیپی نمی‌تواند این تعداد مخاطب را برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ما جذب کند.

وی در پایان با تاکید براینکه سریال نون خ ۲ فرصتی بزرگ برای گردشگری استان است، گفت: معتقدم تاکنون پروژه‌ای به بزرگی نون خ ۲ در حوزه تبلیغات گردشگری استان نداشته‌ایم.

کد خبر 248503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =