درخت رنگین کمان را دیده‌اید؟ | درخت آدامسی می تواند ۷۵ متر رشد کند

درختان اکالیپتوس بیشتر به دلیل داشتن برگ‌های معطر که منبع اصلی مواد غذایی کوالاها هستند شناخته می شوند، اما آیا می دانید که آنها می‌توانند مانند رنگین‌کمان باشند؟ در واقع، اکالیپتوس دگلوپتا آنقدر رنگارنگ است که به عنوان اکالیپتوس رنگین کمان معروف است.  

چمدان - وقتی پوست این درخت باورنکردنی ریخته می‌شود، تقریباً شبیه رنگین‌کمان دیده می‌شود و منظره ای فراموش نشدنی را پدید می‌آورد. اکالیپتوس رنگین کمان که به درخت آدامسی یا آدامس رنگین کمان معروف است، یک درخت بلند و بی‌نظیر است و تنها اوکالیپتوسی است که در جنگل های بارانی زندگی می کند و تنها یکی از چهار گونه موجود در خارج از استرالیا است. این گیاه را می توان در فیلیپین، اندونزی و پاپوا گینه نو یافت، جایی که می تواند تا ۷۵ متر رشد کند. اگرچه ارتفاع آن چشمگیر است، اما این پوست چند رنگ آن است که باعث جلب توجه آن می شود.

همانطور که پوست اکالیپتوس رنگین کمان ریخته می شود، ابتدا پوست داخلی سبز رنگ پدیدار می‌شود. با گذشت زمان، این رنگ به رنگ های مختلف از جمله آبی، بنفش، نارنجی و مارون تغییر می‌یابد. رنگ‌های مختلف به این دلیل ایجاد می شوند که پوست درخت به یکباره نمی‌ریزد و به تدریج، با گذشت زمان، لایه های مختلف از بین رفته و لایه‌های دیگر پدیدار می‌شوند.

این فرایند باعث می شود تا یک منظره دیدنی و جذاب از اکالیپتوس رنگین کمان ایجاد شود. ظاهر منحصر به فرد آن باعث شده است که این درخت در بین علاقه مندان به باغ‌های گیاه‌شناسی بسیار محبوب باشد. این گیاه در باغهای گیاه شناسی در سراسر جهان یافت می شود و اغلب به عنوان یک درخت زینتی در هاوایی، تگزاس، لوئیزیانا و کالیفرنیای جنوبی کاشته می شود، جایی که آب و هوای اغلب گرم، امکان رونق آن را فراهم می کند.

جالب اینجاست که اکالیپتوس رنگین کمان از ارزش تجاری بالایی برخوردار است که هیچ ارتباطی با رنگ آن ندارد.

منبع : mymodernmet.com

کد خبر 248468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =