کرونا می‌تواند صنعت گردشگری را به سطح سال ۲۰۱۳ برگرداند  | جهانگردی سخت‌ترین ضربه را خورد

سازمان جهانی گردشگری ارزیابی جدیدی از تأثیر احتمالی کرونا در گردشگری بین المللی منتشر کرده است. با توجه به وضع محدودیت های مسافرتی در سراسر جهان، آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل متحد انتظار دارد که در مقایسه با آمارهای سال ۲۰۱۹، ورود گردشگران بین المللی ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

چمدان - با این حال، این سازمان تأکید می کند که این آمار مبتنی بر آخرین تحولات درباره این بیماری است، زیرا جامعه جهانی با یک چالش بی سابقه اقتصادی و اجتماعی روبرو است و باید با احتیاط با توجه به ماهیت نامشخص بحران کنونی عمل شود.

این مشکلات می تواند به کاهش درآمدهای گردشگری بین المللی بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد دلار آمریکا بی‌انجامد. با توجه به روند بازار گردشگری، این بدان معنی است که رشد این صنعت بین ۵ تا ۷ سال عقبگرد خواهد داشت.

ونیز

سازمان جهانی گردشگری عنوان می‌کند، در سال ۲۰۰۹، پس بحران اقتصادی جهانی، ورود جهانگردان بین المللی به کشورهای مختلف چهار درصد کاهش یافت، در حالی که شیوع سارس منجر به کاهش ۰.۴ درصدی در سال ۲۰۰۳ شده بود.

دبیرکل این سازمان، زوراب پولولیکاشویلی، گفت: "جهانگردی در بین همه بخش های اقتصادی سخت ترین ضربه را در پی شیوع کرونا خورده است.

منبع : breaking travel news

کد خبر 248424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =