روحانی: پس از سفرهای نوروزی می‌فهمیم در کدام مرحله کرونا هستیم

هنوز زود است که مطرح کنیم که در چه مرحله‌ای قرار داریم و آیا به پیک این بیماری رسیده‌ایم و یا در مسیر تثبیت موقعیت قرار داریم یا نه باید تا بازگشت سفرهای نوروزی صبر کرد تا بتوانیم در آن زمان قضاوتی را در این باره انجام دهیم.

رئیس جمهور عصر شنبه(۹ فروردین) در جلسه‌ای با برترین متخصصان و صاحب‌نظران کشور در زمینه بیماری‌های عفونی، ویروسی و تنفسی، طب اورژانس، ایمونولوژی، ویرولوژی و اپیدمولوژی که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، از تلاش‌ها و فداکاری‌های همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور تشکر و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی اظهار داشت: با توجه به گفت‌وگوهایی که با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های گوناگون از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد،  نسبت به عبور از این شرایط خوش‌بین هستم و چگونگی برخورد با این بیماری در قم و گیلان به عنوان دو تجربه مهم است که باید از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش و خدمات بسیار زیادی در این ایام برای مقابله با این بیماری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آرامش خوبی در میان نظام سلامت و کادر درمانی کشور حاکم است و دولت هم مطمئناً این توان را دارد که از لحاظ تجهیزات، امکانات و دارو آن‌ها را پشتیبانی کند و این نیز موجب آرامش بیشتر خواهد بود.

دکتر روحانی افزود: باید به روح شهدای خدمت در بخش سلامت هم درود بفرستیم که کار بزرگی را در این ایام به انجام رساندند.

رئیس جمهور با بیان این‌که در این جلسه پیشنهادات خوبی عنوان شد که حتماً آن‌ها را دنبال خواهیم کرد، گفت: تقویت بخش‌های عفونی و بیماری‌های واگیر، تلاش همه‌جانبه برای ساخت واکسن و تلاش برای پیدا کردن دارو برای این بیماری که البته تاکنون داروی مشخصی برای آن نداریم، از جمله پیشنهادات در این جلسه بود.

دکتر روحانی افزود: برخی از صاحب‌نظران در این جلسه عنوان کردند این ویروس برای همه دنیا غافلگیر کننده بود که یک ویروسی از یک جای دنیا و زمانی خاص آغاز و در سراسر دنیا پراکنده شود.

رئیس جمهور ادامه داد: شیوع این ویروس اقتصاد، سیاست، مسایل اجتماعی و سبک زندگی را کاملاً در سراسر جهان دگرگون کرده است.

دکتر روحانی با اشاره به این‌که در ایران مراسم گوناگونی برای شادی‌ها و عزاها در مقایسه با غربی‌ها وجود دارد، گفت: شیوع این ویروس همه مناسک و مراسم ما را تغییر داده و مراکز دینی، مذهبی و اشتغال را دچار دگرگونی کرد.

وی  افزود: در این جلسه همچنین درباره این‌که در حال حاضر در چه مرحله‌ای از این بیماری قرار داریم؟، پاسخ جمع کارشناسان این بود که هنوز زود است که مطرح کنیم که در چه مرحله‌ای قرار داریم و آیا به پیک این بیماری رسیده‌ایم و یا در مسیر تثبیت موقعیت قرار داریم یا نه و این موضوعی قابل قبول است و همه مطرح کردند که باید تا بازگشت سفرهای نوروزی صبر کرد و توصیه‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا بتوانیم در آن زمان قضاوتی را در این باره انجام دهیم.

منبع: سایت اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

کد خبر 248388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =