۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
روش‌های چیدمان با مبل چستر

مبل چستر از آن دسته از مبلمان راحتی است که طرفدار بسیاری دارد. این نوع مبل عموما ظاهر حجیم‌تری نسبت به سایر انواع مبلمان دارد و در انواع پارچه‌های گوناگون قابل تولید است. معمولا طراحی مبل چستر بدین صورت است که لمسه‌کاری‌هایی بر روی بدنه آن انجام می‌شود که همین طراحی به این مبل ظاهری کلاسیک و شیک بخشیده است. مبل چستر علاوه بر فضای منزل، در اماکن اداری هم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به این نوع مبل بسیار علاقه دارید، آن را تهیه کرده‌اید اما نمی‌دانید که به چه روش‌هایی و چگونه می‌توانید آن را چیدمان کنید. درنظر داشته باشید که مبل چستر به دلیل ساختار ظاهری و طراحی زیبایی که دارا است، با اکثر انواع چیدمان و دکوراسیون تناسب و زیبایی را به وجود می‌آورد. اما با این وجود ما تعدادی از این روش‌های چیدمان با مبل چسترفیلد را برای شما آورده‌ایم تا چیدمانی مناسب‌تر و زیباتر را تجربه کنید.

مبل چستر چرمی

اگر پارچه مبلی که شما انتخاب کرده‌اید چرمی است و به طور کلی سلیقه و چیدمان منزل شما به سبک صنعتی نزدیک‌تر است باید بدانید که انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای انجام داده‌اید و می‌توانید از ترکیب چوب و فلز جهت تناسب و تکمیل کردن چیدمان منزلتان استفاده نمایید. مبل چرمی خاصیتی که دارد این است که بسیار دیر کثیف می‌شود و اگر به رنگ چرم تیره مانند مشکی و یا قهوه‌ای سوخته باشد، به هیچ وجه کثیفی را در خود نشان نمی‌دهد و به همین خاطر بسیار مناسب افرادی است که کودک و یا حیوان خانگی در منزل خود دارند و یا به دلیل مشغله قادر نیستند تا دائما مبلمان خود تمیز نمایند.

مبل چستر پارچه‌ای

اگر جنس مبل چستر که تهیه کرده‌اید پارچه‌ای است، بدانید که رنگهای روشن مانند طوسی، آبی روشن، سفید و... جلوه مدرن و بسیار زیبایی به فضای شما می‌بخشد و در این شرایط می‌توانید از المان‌ها و لوازم دکوری مدرن و ساده‌ در کنار دکوراسیون مبلمان خود استفاده نمایید.

همچنین استفاده از رنگ‌های خنثی برای پارچه مبل چستر در به وجود آوردن یک فضای مدرن نقش بسیار مهمی دارند. البته که از رنگ‌های تیره‌تر هم می‌توانید استفاده نمایید اما عمدتا رنگ‌های خنثی، رنگ‌های روشن و رنگ‌های پاستلی گزینه‌های مناسب‌تری برای سبک مدرن به شمار می‌روند.

مبل چستر مخملی

اگر انتخاب شما برای پارچه مبل چستر، استفاده از مخمل است، بنابراین می‌توان به این نتیجه دست یافت که چیدمان منزل شما بسیار نزدیک به سبک کلاسیک و سلطنتی است. رنگ مخمل سبز زمردی، قرمز یاقوتی، آبی درباری و قهوه‌ای گزینه های بسیار مناسبی به شمار می‌روند. بنابراین چیدمان سلطنتی، استفاده از لوازم دکوری نسبتا تجملاتی و استفاده از میزهای جلومبلی یا میز عسلی با ترکیب سنگ و فلز می‌تواند گزینه مناسبی برای چیدمان سلطنتی و کلاسیک به شمار برود. کافی است این چیدمان را در منزل خود امتحان کنید تا شاهد نتیجه فوق‌العاده و تاثیر بسیاری که بر فضای شما می‌گذارد باشید.

نحوه چیدمان مبل چستر

اولین روشی که می‌توانید مبل چسترفیلد را با آن چیدمان نمایید بدین صورت است که این ست مبلمان را در مرکز فضای خود قرار دهید و به دلیل آنکه پشتی مبلمان دارای حالت زاویه‌داری است، جلوی دید افراد را نمی‌گیرد و از طرفی به دلیل آنکه این نوع مبل به گونه‌ای طراحی شده است که قسمت بدنه پشت مبل هم از زیبایی خاصی برخوردار است، به طور کلی به همین علت قراردادن ست مبلمان در مرکز فضا مشکلی را به وجود نیاورده و حتی زیبایی را به فضای شما منتقل می‌کند. اما مطمئن شوید که فضای کافی برای انجام این چیدمان داشته باشید و همچنین مانع رفت‌وآمد نشود چرا که در فضاهای کوچک عملی کردن این نوع چیدمان تقریبا غیرممکن است.

از دیگر خاصیت چیدمان مبل چستر در مرکز فضا این مورد است که از یک مبل سه نفره می‌توان به عنوان جداکننده فضاها استفاده نمود و می‌توانید مبل را به همان حالت در مرکز فضا رها کنید و یا پشت آن یک میز یا کنسول کوچک قرار دهید.

نوع دیگر چیدمان با مبل چستر به صورت مربعی است که می‌توانید این چیدمان را حول تلویزیون انجام دهید به این صورت که یک مبل سه نفره را روبه‌روی تلویزیون قرار دهید و یک مبل دو نفره را هم به صورت زاویه نود درجه نسبت به مبل سه نفره قرار دهید. اگر در ست مبلمان شما مبل تک نفره وجود داشت، می‌توانید روبه‌روی مبل دو نفره خود یک یا دو عدد مبل تک نفره قرار دهید. در غیر این صورت می‌توانید از دو یا یک عدد پاف به جنس پارچه مبلمان خود استفاده نمایید.

این نوع چیدمان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین انواع چیدمان محسوب می‌شود. این چیدمان را می‌توان حول شومینه و یا هر نقطه کانونی که در منزل خود دارید انجام دهید. کاملا بستگی به فضا، سلیقه و نیاز شما دارد.

یکی دیگر از انواع چیدمان با مبل چستر که درواقع یک فضای خاص و خارق‌العاده را خلق می‌کند به این صورت است که دو مبل چستر سه نفره و یا دو نفره را روبه‌روی هم قرار دهید. این فضا کاملا مناسب گفتگو و بازی است و فضای شما را بسیار خاص و جذاب جلوه می‌دهد. می‌توانید از یک میز بزرگ هم در تکمیل فضای خود استفاده نمایید.

آیا برای مبل چستر باید از کوسن استفاده نمود؟

درواقع در طراحی مبل چسترفیلد به علت راحتی و نرمی بسیار، نیازی به وجود کوسن نیست اما می‌توانید برای زیبایی بخشیدن بیشتر از کوسن‌ها استفاده کنید.

از کوسن‌هایی با رنگ‌های تند مثل زرد، سبز، آبی برای ایجاد فضایی زنده و شاد استفاده کنید. اما به طور کلی توجه داشته باشید که کوسن شما از نظر جنس، رنگ و طرح با مبل و فضای شما کاملا هم‌خوانی داشته باشد و به هیچ عنوان در استفاده از کوسن‌ها زیاده‌روی نکنید.

مبل چسترفیلد از جمله مبل‌هایی است که هرچند در ابتدا ممکن است به شما حس قدیمی بودن بدهد اما کافی است معجزه‌ای را که در یک فضا خلق می‌کند ببینید تا بدانید مبل چستر هیچ گاه از مد نمی‌افتد و برای تمامی انواع دکوراسیون و چیدمان مناسب است. بنابراین هریک از این نکاتی را گفته شد، به طور دقیق بررسی نمایید و با فضا و سلیقه خود مقایسه کنید تا بهترین چیدمان و انتخاب را تجربه کنید.

کد خبر 248384