امارات تمام پروازهایش را متوقف کرد | هزینه کنسلی فعلا به مسافران پرداخت نمی‌شود

هواپیمایی امارات که بزرگترین ناوگان هوایی بین قاره‌ای است، حالا  تمامی پروازهایش را متوقف کرده اما فعلا از بازپرداخت هزینه کنسلی به مسافران خبری نیست.

از روز چهارشنبه امارات در واکنش به بحران ویروس کرونا فرودگاه‌های این کشور را مسدود کرد و هزاران هواپیمای این شرکت فعلا زمین‌گیر شده‌اند.

با این حال امارات می‌گوید که آماده پرداخت فوری هزینه بلیت به مسافرانی که پروازشان کنسل شده نیست این در حالی است که قوانین اتحادیه اروپا (که مسافران زیادی از آن پروازهایشان کنسل شده) تاکید دارند خطوط هوایی تا یک هفته بعد باید کل هزینه بلیت کنسل شده را به مسافر بپردازند.

امارات به مسافران اروپایی خود گفته که آنها مجبور به پذیرش یک کوپن یا وچر هستند که بعد از یک سال قابل تبدیل شدن به پول است.

یک سخنگوی هواپیمایی امارات می‌گوید: مسافران می‌تواند این وچر مسافراتی را به راحتی در وب سایت امارات مورد استفاده قرار دهند.

وی گفت: این کوپن را می‌توان طی یکسال آینده در پروازهای آینده امارات به کار برد و اگر پس از ۱۲ ماه از آن استفاده نشود بازهم می‌توانند برای بازپرداخت پول به ما مراجعه کنند.

این سخنگوی هواپیمایی امارات گفت: ما بازپرداخت پول را بر اساس قوانین و مقررات قابل اجرا در بازاری که در آن فعالیت می‌کنیم انجام خواهیم داد اما (اینکار) زمان می‌برد. به همین دلیل ما از مشتریان تقاضا می‌کنیم تا بلیت خود را نگه دارند و یا کوپن سفر را انتخاب کنند که می‌تواند به راحتی در وب سایت ما مورد مصرف قرار گیرد.

با این حال اگر مایل به دریافت کوپن سفر نباشید امارات این امکان را داده که رزور بلیت اصلی (کنسل شده) را نگه دارید و بعد (تا دو سال) آن بلیت در هر زمان برای یک مسیر مشابه (بدون در نظر گرفتن بالا و پایین رفتن هزینه‌های فصلی) مورد استفاده قرار دهید.

Emirates-A380

امارات می‌گوید اگر پرواز شما کاملا لغو شده دیگر نیاز به تماس با این شرکت نیست فقط هر وقت آماده رزرو مجدد بودید با مرکز تماس این شرکت ارتباط برقرار کنید.

امارات به مسافران اجازه می‌دهد که این گزینه را به شکل دیگری هم حفظ و با مسیر دیگری مبادله کنند. مثلا پرواز فصل تعطیلات به کنیا را می‌توان برای یک سفر کریسمس و سال نو به آفریقای جنوبی مبادله کرد که معمولا قیمت آن بسیار بیشتر است.

به نوشته ایندیپندنت مقاصد جذاب مسافران بریتانیایی شامل آفریقا، استرالیا، شرق دور، ، خاورمیانه، ایران و غرب آسیاست.

سخنگوی هواپیمایی امارات می‌گوید: اگر پروازی کامل کنسل شده مشتریان می‌توانند تا ۲۴ ماه بدون تماس با مرکز تماس ما بلیتشان را حفظ کنند.

وی می‌افزاید: ما خواستار درک و شکیبایی مشتریان خود در طی این بحران بی‌سابقه هستیم که همه خطوط هوایی را تحت تاثیر قرار داده است.

به نوشته ایندیپندنت هواپیمایی بریتیش ایرویز به مسافرانی که پروازشان لغو شده قول داده که تمام هزینه بلیت را به آنها برمی‌گرداند اما این شرکت بازگشت پول از طریق وب سایت را مسدود کرده و از مسافران خواسته شده با این خطوط هوایی مستقیما تماس بگیرند.

منبع: آی تی ایران

کد خبر 248383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =