کرونا فعلا مچ گردشگری را خوابانده است

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی البرز با اشاره به شیوع کرونا در کشور، گفت: نوروز امسال البرز مشکل برخی استان‌ها از لحاظ مسافرپذیر بودن را نداشت و به علاوه میزان تردد از محورهای مواصلاتی آن نیز در مقایسه با سال‌های قبل به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

علی عبادی با بیان اینکه شیوع کرونا در اولین روزهای سال جدید باعث آسیب جدی به دو حوزه صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی شده، اظهار کرد: با شیوع کرونا برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در مناطق مختلف استان منتفی شده و علاوه براین مراکز گردشگری استان نیز فعالیت خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده اند.

وی ادامه داد: شیوع کرونا باعث لغو تمامی تورهای گردشگری و تعطیلی مراکز خدماتی شده که این خسارت جدی به صنعت گردشگری کشور وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در استان البرز به جز ۱۰ مرکز اقامتی در کرج، تمام مراکز اقامتی در سایر شهرستان‌ها تعطیل شده است، گفت: این ۱۰ مرکز هم از قبل از شیوع  کرونا تعدادی مسافر را پذیرفته  بودند و امکان تعطیلی نداشتند.

این مسئول توضیح داد: این مراکز از حدود یک ماه و نیم پیش مسافر جدیدی پذیرش نداشته و حالا با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند.

عبادی در ادامه با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی نوروزی نیز گفت: هنوز مشخص نیست دامنه این ویروس تا چه زمانی ادامه داشته باشد ولی اگر تا پایان اردیبهشت ماه شرایط به وضعیت عادی برگشت، برنامه ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی در استان انجام می‌شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز ادامه داد: سال گذشته به دنبال تملک مکانی برای برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی بودیم و این روند هم به خوبی در حال انجام بود ولی متاسفانه شیوع کرونا باعث کندی ادامه مذاکرات و برگزاری جلسه با ادارات مختلف شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت حضور مسافران در البرز توضیح داد: البرز همیشه به عنوان استانی گذری و نه به عنوان مقصد گردشگری مطرح بوده که این امر در سال‌های قبل به نوعی ضعف محسوب می‌شده ولی این ضعف در نوروز امسال به کمک ما آمده تا بتوانیم شیوع ویروس کرونا را تا حدی کنترل کنیم.

عبادی اضافه کرد: نوروز امسال البرز مشکل برخی استان‌ها از لحاظ مسافرپذیر بودن را نداشت و به علاوه میزان تردد از محورهای مواصلاتی آن نیز در مقایسه با سال‌های قبل به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

این مسئول گفت: خوشبختانه مردم تا این لحظه همکاری مناسبی در خصوص قرنطینه خانگی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری داشته اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امکان بازدید مجازی از برخی از موزه‌ها و مراکز تاریخی برخی از استان‌ها در نوروز امسال ایجاد شده، افزود: متاسفانه این شرایط در استان البرز مهیا نیست و امکان بازدید مجازی از مراکز گردشگری و تاریخی استان مهیا نیست.

 منبع: ایسنا

کد خبر 248361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =