معرفی خانه های خاص : خانه‌های مکعبی هلند

خانه‌های مکعبی با معماری عجیب و با شکوه و شگفت انگیز در روتردام هلند واقع شده‌اند. این خانه‌ها در دهه ۱۹۷۰ توسط معمار Piet Blom ساخته شدند.

چمدان -  برنامه ریزان شهر روتردام از بلوم خواستند تا معضل ساخت خانه‌ها بالای پل عابر پیاده را حل کنند او تصمیم به چنین طرحی گرفت.

از نظر ساختاری، مکعب‌ها روی یک قطب شش ضلعی کج شده‌اند. این خانه‌ها از کف و ستون‌های بتنی و قاب‌های چوبی ساخته شده‌اند. داخل این خانه‌ها، به سه قسمت تقسیم می‌شود که از طریق یک راه پله به یکدیگر وصل می‌شوند. طبقه پایینی یک محدوده مثلثی شکل است که به عنوان نشیمن از آن استفاده می‌شود. در طبقه میانی، اتاق خواب و حمام وجود دارد و در آخرین طبقه نیز یک اتاق خواب دیگر وجود دارد.

با تکمیل طرح سرامیکی، تمامی پنجره‌ها و درها با زاویه ۵۴.۷ درجه تنظیم شده‌اند و منظره عالی از محیط اطراف ارائه می‌دهند. تنها مشکل این خانه‌ها، جدا از مشکل برای افراد دارای بیماری کلاستروفوبیا، زاویه آن است که باعث می‌شود فقط بتوان از یک چهارم فضای خانه استفاده کرد.

صرف نظر از منحصر به فرد بودن طراحی نامتقارن این خانه‌ها، این مکعب‌ها مانند یک جنگل انتزاعی نمادین هستند. به گفته بلوم، هر قسمت مثلثی بالای این خانه‌ها، نمایانگر یک درخت از این جنگل است که با اتصال به همسایه‌های خود به دریایی از درختان تبدیل می‌شود.

منبع :‌allthatsinteresting.com

کد خبر 248340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =