گردشگری مجازی فرصتی برای شناخت بهتر از میراث تاریخی

گردشگری مجازی در روزهایی که برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه مانده‌ایم، فرصتی برای شناخت بهتر و بیشتر از میراث تاریخی و جاذبه‌های کشور است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با طرح این موضوع اظهار داشت: امکان بازدید مجازی از بیشتر جاذبه های تاریخی و طبیعی استان قزوین فراهم است.

نادر محمدی گفت: علاقه مندان به آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین به نشانی http://www.qchto.ir با اماکن تاریخی و طبیعی این استان آشنا شوند و اطلاعات لازم را در خصوص آنها کسب کنند.

این مسوول اظهار داشت: علاقه مندان به حوزه گردشگری در این روزها با توجه به اینکه امکان سفر به دلیل شیوع کرونا وجود ندارد می توانند با مطالعه سفرنامه ها و همچنین ویژگی های جاذبه های تاریخی و طبیعی و دیدن تصاویر و فیلم های آنها خود را سرگرم کرده و برای سفر و دیدن این جاذبه ها در آینده برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شده تا در ایام نوروز ۹۹ نتوانیم میزبان و پذیرای گردشگران در استان تاریخی و زیبای قزوین باشیم،افزود: امیدواریم با شکست این ویروس، در فرصت های آتی همچنان با آغوش باز پذیرا و میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور باشیم.

استان قزوین دارای بیش از ۱۴۰۰ اثر در فهرست آثار ملی است که از این میان نزدیک به ۳۰۰ مورد بناهای تاریخی و طبیعی است.

منبع: ایرنا
کد خبر 248321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =