روزانه یک میلیون شغل مرتبط با گردشگری به دلیل شیوع کرونا از دست می روند

به گفته سازمان جهانی مسافرت و جهانگردی، به دلیل تأثیر چشمگیر کورونا، هر روز یک میلیون شغل در بخش گردشگری از دست می رود. براساس اعلام این سازمان بین المللی مستقر در لندن، زیان های شغلی رو به رشد در هر سطحی از صنعت گردشگری به چشم می خورد و همزمان با ورود کشورها به بن بست، این زیان ها به سرعت در حال رشد است.

این سازمان عنوان می‌کند که تعطیلی گسترده هتل‌ها، تعلیق اکثر پروازهای هواپیمایی بین المللی و داخلی، قطع خطوط دریایی و رشد ممنوعیت سفرهای جهانی، همگی دارای یک اثر فاجعه بار دومینو گونه و سلسله وار هستند که شرایط شغلی تعداد زیادی از تأمین کنندگان را در سراسر جهان به خطر می اندازد. مشاغل کوچک و متوسط ‌در هر سطح صنعت گردشگری مانند اپراتورهای تور، نمایندگان مسافرتی و غیره بسیار  آسیب پذیر هستند.

این سازمان که در حال حاضر با بیش از ۷۵ دولت در سراسر جهان در حال مذاکره است، از کشورها خواسته است تا در اسرع وقت دسترسی کسب و کارها به وام های بالقوه و معافیت مالیاتی آنها را انجام دهند تا از فروپاشی قریب الوقوع آنها جلوگیری کنند.

ریاست سازمان جهانی گردشگری عنوان کرده است: در حالی که اولویت دولت‌ها ایمن نگه داشتن مردم است، این فاجعه جهانی، بدان معنی است که روزانه یک میلیون نفر در صنعت جهانگردی به دلیل تأثیر فاجعه آمیز بیماری کرونا، شغل خود را از دست می دهند و با مشکلات عمده مواجه می‌شوند. این دلهره آور است که وضعیت معیشت میلیون ها انسان که زندگی خود را به گردشگری اختصاص داده اند در حال نابودی است. از پیشخدمت گرفته تا رانندگان تاکسی، سرآشپزها، خلبانان تا پاکبانان، همگی در شرف از دست دادن شغل خود هستند.

منبع : breaking travel news

کد خبر 248313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =