راز درختان عجیب رقصان | گردشگران پس از بازدید این مکان مرموز چه می گویند؟

یکی از عجایب جنگل رقصان این است که شما هرگز آواز پرندگان را نمی‌شنوید، در اینجا هیچ حیوانی وجود ندارد.

در منطقه کالینینگراد، در نزدیکی روستای ریباچی، یک مکان عجیب و غریب وجود دارد. با این حال - بسیار زیبا است. جنگل رقصان یک علامت محلی بسیار محبوب و بسیار اسرار آمیز است که در هاله‌ای از افسانه‌ها و خرافات قرار دارد. به نظر باور نکردنی می‌آید، تنه‌های منحنی درختان به حالتی از رقص‌های تند، و دلیل این "رفتار" آن‌ها هنوز دقیقا مشخص نیست. این جنگل رقصان که بخشی از پارک ملی Curonian است، گردشگران و عکاسان را مانند یک آهنربا جذب می‌کند.
 

جنگل رقصان جایی عجیب و غریب برای گردشگران

این جنگل در سال ۱۹۶۱ به صورت مصنوعی کاشته شد. بیش از نیم قرن گذشته، و در طی این زمان، درختانی که در اینجا رشد کرده اشکال بسیار پیچیده‌ای به خود گرفته اند. چه قدرتی آن‌ها را به طرز شگفت انگیزی خم کرده است؟ دانشمندان هنوز هم در مورد این موضوع غافلگیر شده اند. به نظر می‌رسد که درختان یک رقص دسته جمعی انجام می‌دهند، و کسانی که خطر رفتن به این مکان را قبول می‌کنند می‌گویند که هر چه بیشتر به داخل جنگل می‌روید، درختان رقصان رقابتی‌تر عمل می‌کنند.

این جنگل بسیار زیبا، اما آرام و خزنده است

 افرادی که از این مکان بازدید کرده اند، اکثرا اعتراف می‌کنند: احساسات عجیب و غریب هستند. بعضی از بازدیدکنندگان احساس شدید انرژی می‌کند، و کسانی برعکس، سردرد و احساس خستگی و بی حسی دارند.

سکوت کامل در جنگل بیشتر وحشتناک است. این سکوت فقط گاهی اوقات توسط گروه‌های توریست بازدید کننده نقض می‌شود، زیرا این مکان یک مسیر توریستی بسیار محبوب است.

شایان ذکر است که در دایره‌ای گرد، که در آن جنگل رقصان رشد می‌کند، تمام تنه‌ها شکل شگفت انگیزی ندارند - درختان "رقصان" روی یک قسمت خاص (اما نه بزرگ) تمرکز دارند.

دلیل انحراف تنه درختان در این مکان چیست؟ محققان به اتفاق نظر در مورد علت انحنای تنه درختان نرسیده اند.

راز درختان رقصان این مکان غیرمعمول چیست؟////// دپوی عید تنها

بر طبق یک نسخه، تغییر شکل می‌تواند به علت برخی از پدیده‌های طبیعی باشد، ظاهرا در این منطقه برای مثال، تغییر ناگهانی جهت باد و درجه حرارت روی می‌دهد. یک فرضیه در مورد ترکیب ویژه خاک در این مکان وجود دارد.

طرفداران یکی دیگر از فرضیه ها، آفات حشرات را متهم می‌کنند، حمله‌ای از آفات که بعدها در جنگل دیده شده است.

سوال: "چرا این آفت فقط بخش خاصی از جنگل را خراب می‌کنند، اما نه همه درختان؟ " پاسخ قطعی وجود ندارد.

طرفداران فرضیه سوم، دلایل "رقص" درختان را در جابجایی زمین می‌دانند. زمین شناسان می‌گویند که این جنگل مصنوعی بر روی زمین سست قرار دارد که باعث می‌شود چنین جابجایی - در ترکیب با جهت دائما در حال تغییر باد رخ دهد، به گفته آنها، حرکت این جابجایی دائما عوض می‌شود و متفاوت است. از این رو انحنا در تنه درختان صورت گرفته است. طبق نظر نویسندگان این فرضیه، دیگر تپه‌های دریای Curonian، چنین ویژگی‌هایی ندارند.

تعداد زیادی از تنه درختان در این جنگل رقصان در تمام طول آن‌ها منحنی وجود ندارد و فقط در قسمت پایین منحنی دیده می‌شود، نشاندهنده این واقعیت است که آن‌ها فقط در مرحله اولیه رشد گیاه تغییر کرده اند.

در اغلب موارد تنه‌ها به طور غیرمعمول تنها در پایه منحنی می‌شوند.
در این میان محققان و کسانی که علت تغییر شکل درختان را در انرژی قدرتمند این مکان فرض می‌کنند، هم وجود دارند، اما هنوز مطالعه علمی در مورد این نظریه صورت نگرفته است.
 

نظریه‌های عرفانی در مورد جنگل رقصان

طرفداران داستان‌های ترسناک و عرفان هم نسخه‌های خود را مطرح می‌کنند. به گفته یکی از آنها، درختان تحت تأثیر مواد شیمیایی خاصی قرار گرفتند که توسط آلمانی‌ها قبل از جنگ جهانی دوم اسپری شدند، در حالی که مدرسه راهنمایی معروف آلمانی در حومه Curonian Spit واقع شده بود.

کسانی هستند که ادعا می‌کنند که دلیل انحنای تنه‌ها در مقدسات و "وضعیت خاص و عرفانی" جنگل است.
عرفانی‌ترین نسخه‌ها این است که این مکان یک نوع پورتال برای سایر جهان است.
 

افسانه‌ها در باره جنگل رقصان

مردم محلی، البته، افسانه‌های زیبا در مورد این جنگل رقصان می‌گویند. به عنوان مثال، یک روز جادوگرانی جوان درختان را تسخیر کرده و در درون آن‌ها شروع به چرخش و رقصی وحشیانه کردند، اما در میان رقص، به طور ناگهانی به برخی از دلایل آن‌ها در درختان زندانی شدند؛ و بنابر این همیشه در این جنگل باقی ماندند و تبدیل به کاج‌های پیچ و خم دار شدند. در این راستا، حتی نظرات عجیب و غریبی عنوان می‌کنند که مثلا اگر شما در داخل مارپیچی از یک تنه پیچ خورده حرکت کنید، می‌توانید یک سال جوان شوید.

برخی حتی معتقدند که این جنگل جوان سازی می‌کند

افسانه‌ای عاشقانه‌تر هم وجود دارد. مانند این: چندین سال پیش، یک شاهزاده در این بخش‌ها شکار میکرد. ناگهان، او یک ملودی جذاب زیبا را شنید و به سمت صداها رفت. مرد جوان یک زن زیبا را دید که آن‌ها بلافاصله عاشق هم شدند، اما او برای شاهزاده یک شرط گذاشت: ازدواج با او تنها در صورتی قبول می‌شود که او مسیحیت را بپذیرید؛ و به منظور نشان دادن دوستداران قدرت صلیب، او درختان اطراف آن‌ها را رقصان ساخت.

گفته شده است که یک آزمایش در این جنگل ۱۳ سال پیش انجام شد - جوانه‌های جوان کاشته شدند تا ببینند چگونه رشد می‌کنند. زمان گذشت، اما درختان خم شدند. درست است که آن‌ها به آرامی در حال رشد هستند، ولی این مجددا نشان می‌دهد که در این جنگل چیزی غیر طبیعی وجود دارد.

آیا درختان بوسیله گردشگران تهدید می‌شوند؟

اما محیط زیست به این واقعیت توجه دارند که درختان نیاز به مراقبت دقیق دارند. به ویژه، اجازه داده می‌شود در جنگل تنها در امتداد مسیرهای پیاده روی مشخص شده، پیاده روی‌های محصور شده توسط نرده‌ها تردد صورت بگیرد. دولت از گردشگران درخواست می‌کند که نه کاج (پوسته را از این نادیده بگیرند) و نه خاک را از بین نبرند. محافظت کنندگان و اداره کنندگان پارک توجه خود را به این واقعیت معطوف می‌دارند که این درختان منحصر به فرد و محبوب‌ترین جنگل رقصان در حال حاضر است.
حلقه معروف درختی که میتوانست افزایش توجه گردشگران را حفظ کند.

به عنوان مثال، چند سال پیش، پوست درخت حلقه معروف آسیب دید و سیستم ریشه قطع شد. این به خاطر این واقعیت است که گردشگران دائما بر روی درخت می‌نشستند، با تکیه بر درخت از بلند می‌شدند، تنه را لمس میکردند و خاک زمین اطراف درخت را جابجا می‌کردند. برای محیط زیست، جنگل نه یک مکان عرفانی است و نه یک منطقه برای عکس گرفتن، بلکه بیشتر از همه یک بنای تاریخی منحصر به فرد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 248310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =