۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
احیا صنعت گردشگری قشم پس از کرونا

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از برنامه ریزی های صورت گرفته برای احیای صنعت گردشگری این منطقه در شرایط پس از بحران بیماری کرونا ویروس خبر داد.

علیرضا امری کاظمی با اشاره به بحران بیماری کووید 19 و خسارات اقتصادی ناشی از آن به ویژه در صنعت گردشگری منطقه، بیان کرد: بر اساس سیاست های تدوین شده در سازمان منطقه آزاد قشم و با توجه به آسیب هایی که شیوع این بیماری با خود به همراه داشته، با تاکید و دستور مدیرعامل سازمان، در حال برنامه ریزی برای برگزاری رویدادهای ویژه گردشگری بعد از عبور از بحران کروناویروس هستیم.

 وی تسریع در ارایه خدمات و مشوق های موردنیاز فعالان صنعت گردشگری جزیره برای جبران فعالیت ها و برنامه های متوقف شده در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول بحران کروناویروس را مهم ترین اولویت این مدیریت خواند و گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن جزیره قشم و آب و هوای مناسب در ماه های اسفند و فروردین، هرساله شاهد سفر گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این منطقه بودیم.

رئیس کمیته ستاد اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم  ادامه داد: برای ارایه خدمات بهتر به مهمانان نوروزی در این سه حوزه، از اوایل پاییز جشنواره ها، آیین ها و برنامه های متنوعی تدارک دیده می شد که امسال متاسفانه به دلیل درگیر شدن کل کشور با این بیماری فراگیر تمامی فعالیت ها در صنعت گردشگری قشم نیز متوقف شده است.

امری کاظمی با تشکر از همه فعالان حوزه گردشگری به خاطر همکاری و هماهنگی کامل آنها با برنامه ها و مصوبات ستاد بحران کرونا قشم، افزود: بعد از عبور موفق از این بحران و عادی شدن وضعیت کشور، در کنار یکدیگر، عرصه گردشگری جزیره را برای پذیرایی از هموطنان عزیز به بهترین شکل آماده خواهیم کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به آسیب های وارد شده به فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم و سرمایه گذاران این صنعت در بخش خصوصی در ایام بروز بیماری کووید 19 ،عنوان کرد: با برنامه ریزی و بررسی زمینه ها برای برگزاری چندین رویداد جذاب و جشنواره های گوناگون، مجددا رونق را به عرصه گردشگری قشم بازگردانده و خسارت وارده به فعالان این حوزه را جبران خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

کد خبر 248308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =