هیچ گردشگر و مسافری برای پیشگیری از گسترش کرونا در پارک‌های تبریز مستقر نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نظارت مستمر بر کمپ‌های گردشگری استان توسط تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: هیچ گردشگری در پارک‌های تبریز مستقر نیست.

احمد حمزه‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی مقابله با کرونا آذربایجان شرقی، هرگونه استقرار و برپایی چادر در کمپ‌های گردشگری استان ممنوع است.

وی افزود: با توجه به اینکه ممنوعیت ابلاغ شده برای حفظ سلامتی هموطنان است بر این اساس تیم های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر به طور مستمر بازدیدهایی را از کمپ‌های گردشگری استان به عمل می آورند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در هیچ کدام از کمپ ‌های گردشگری اسکان‌ گردشگران مشاهده نشده است، ادامه داد: طی بازدید تیم های نظارتی، تا کنون هیچ موردی از اسکان در کمپ ها ثبت نشده و در این راستا تیم های نظارتی از مکان های عمومی نظیر نمازخانه ها و بوفه کمپ‌ها بازدیدهای مستمر را به عمل می آورند.

حمزه‌زاده اظهار داشت: در این بازدیدها وضع سرویس‌های بهداشتی نیز مورد بررسی قرار گرفت و رعایت پروتکل های بهداشتی به اماکنی که لازم به رعایت آن داشتند، الزام شد.

رسیدگی به ۱۳ شکایت در مورد تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین گفت: به سیزده شکایت در مورد تاسیسات گردشگری استان رسیدگی شد.

حمزه‌زاده با بیان اینکه شکایات در مورد تاسیسات گردشگری در سامانه ملی ثبت می شود، ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده و ابطال سفرهای درون و برون مرزی، برخی از هموطنان عزیز در خصوص عملکرد تاسیسات گردشگری اعم از ابطال بلیط، تور و هتل شکایاتی داشته اند که معاونت گردشگری استان به طور مستمر به رسیدگی و رفع آن‌ها می پردازد.

وی ادامه داد: بر این اساس کارشناسان معاونت گردشگری آذربایجان شرقی از ۲۸ اسفند ماه ۹۸ تا ۲ فروردین، ۱۳ مورد شکایت ثبت شده در خصوص عملکرد تاسیسات گردشگری اعم از کنسلی تور و پرواز، کنسلی اقامت را مورد بررسی و رسیدگی قرار داده‌اند و تمامی موارد حل و فصل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به اقدامات انجام گرفته در این خصوص اشاره کرد و گفت: بر این اساس اقداماتی نظیر تماس با شاکی، تماس با مدیریت مجموعه مربوطه، گزارش به مرجع ۰۹۶۲۹ و اطلاع رسانی به شاکی و جلب رضایت آن ها پس از رسیدگی به شکایات انجام شده است، لازم به ذکر است در صورت عدم رضایت شاکی از مراحل انجام گرفته، موارد مذکور به کمیته بدوی شکایات ارجاع داده خواهد شد.

حمزه زاده تاکید کرد: هم‌وطنان در صورت داشتن هرگونه شکایت از عملکرد تاسیسات و واحدهای گردشگری می توانند با شماره ۳۵۵۴۶۰۴۰ و سامانه ملی ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 248306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =