به کیش سفر نکنید؛ امکانات درمانی کم است | شیوع کرونا کیش را به وضعیت بحرانی می‌رساند

در پی شیوع کرونا در کشور استان هرمزگان و جزایر مهم گردشگری آن از جمله قشم و کیش بی‌نصیب از این ویروس همه‌گیر نمانده به‌گونه‌ای که این روزها وضعیت جزیره کیش نیز به شرایط بحرانی رسیده است.

سخنگوی شورای سلامت کیش در همین خصوص صبح ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران، افزود: با اضافه شدن ۸ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش مبتلایان به ۲۱ نفر رسیدند.

دکتر محمدرضا رضانیا با اشاره به اینکه از ابتدا شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۴ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان کیش بستری‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱ نفر مثبت، ۲ نفر در  بیمارستان بستری، ۱۷ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند و دو نفر نیز متأسفانه فوت کردند.

وی ادامه داد: از ۵۴ نفر مشکوک نیز ۲۰ نفر جواب آزمایششان منفی بوده است و  مابقی نیز منتظر جواب آزمایش هستند.

سخنگوی شورای سلامت کیش بیان کرد: این جهش آماری در یک روز اتفاق نیفتاده است و جواب آزمایش‌ها با تأخیر به دست ما رسیده است ولی این نشان می‌دهد که ظرفیت آلودگی در جزیره به علت مسافرت‌ها بالاست.

وی با اشاره به اینکه مردم در خانه بمانند تا زنجیره انتقال از بین برود، خاطرنشان کرد: احتمال اینکه در فروردین‌ماه شاهد آلودگی بالایی در جزیره کیش باشیم، وجود دارد و باید بدانیم که ظرفیت درمانی جزیره کیش نیز در حدی نیست که  هم‌زمان پاسخگوی تعداد زیادی بیمار آلوده به ویروس کرونا باشد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شب گذشته(۲۶ اسفندماه) در جمع خبرنگاران گفت: از زمان شروع شیوع کرونا در کشور تاکنون ۸۱۷ نفر با بیماری حاد تنفسی (آنفلوانزا، ذات‌الریه، مشکوک به کرونا و ...) در استان هرمزگان داشته‌ایم که از ۴۹۷ نفر به‌عنوان افراد مشکوک تست کرونا گرفته‌شده است.

دکتر حسین فرشیدی افزود: ۱۰۶ مورد مثبت ابتلا به کرونا تا ۲۶ اسفندماه نیز در هرمزگان شناسایی که ۱۶ مورد جدید به آن اضافه‌شده است.

وی تصریح کرد: ۸ نفر مبتلای جدید در کیش نیز از سوی وزارت بهداشت و درمان نیز آزمایششان مثبت اعلام‌شده که شرایط آن را بحرانی کرده و شمار مبتلایان را در این جزیره را به ۲۱ نفر رساند.

فرشیدی بیان کرد: از مجموع  ۱۰۶ فرد مبتلا شده در هرمزگان، تاکنون ۸۸ نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ساعت اخیر مورد تازه‌ای از فوت بر اثر  کرونا نداشته‌ایم و شمار فوت‌شدگان همان ۹ نفر است، خاطرنشان کرد: بندرعباس نیز با ۷ ابتلای جدید به ۵۸ مبتلا رسیده است و یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در بندرخمیر نیز داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان را بندرعباس  ۵۸، کیش ۲۱، قشم ۱۲، بندرلنگه ۳، رودان ۳، میناب ۲، پارسیان ۲، بستک  ۲، حاجی‌آباد ۱، جاسک ۱ و بندرخمیر ۱ اعلام کرد.

کد خبر 248271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =