آهنگ‌هایی مناسب سفر نکردن! با اینا کرونا رو رد می‌کنیم...

عید نوروز نزدیک است و بحث سفرهای نوروزی داغ اما با توجه به اتفاقات اخیر افتاده و شیوع کرونا بهتر است که در خانه بمانیم و به آهنگ‌های شاد و آهنگ‌های مناسب سفر گوش بدیم و از زندگی لذت ببریم.

سفر

یکی از لازمه‌های زندگی انسان تجربه و یادگیری است که خب سفر به عنوان یکی شتاب دهنده‌های این لازمه شناخته شده است. کما اینکه سعدی، شاعر بزرگ فارسی و استاد سخن، در مصرع شعری میفرماید:

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

جدا از بحث تجربه اندوزی و بزرگ شدن، سفر روح و روان آدمی را تازه میکند و باعث میشود تا خستگی‌های ناشی از کار و زندگی در فضای شلوغ شهری از تن بزداید. این روزها هم که همه درگیر زندگی ماشینی و اداری شده اند و دیگر فرصت لذت بردن از یادشان رفته و سفر تنها ابزار موجود برای فرار از این وضعیت است.  از طرفی در بحث زیبای سفر یک سری عوامل مهم دیگر هم وجود دارد؛ انتخاب مقصد مناسب، استفاده از وسیله مناسب، داشتن همراهان پایه و خوب و از همه مهمتر داشتن یک پلی لیست از آهنگ‌های شاد و مناسب سفر که با مراجعه به وب سایت موزیکیشو به راحتی می توانید به گلچین خوب و به روزی از آن ها دست یابید.

موسیقی و سفر

از گذشته‌ای که موسیقی و ضبط و وسایل پخش وارد دنیای مردم شد، آهنگ و ترانه به قسمتی از زندگی روزانه مردم تبدیل شد که پس از یک روز کاری سخت، یا در حال پیاده روی یا در ماشین به آن روز می‌آوردند. در زمان قبل از انقلاب این برنامه رادیو گلها بود که مونس و همدم ایران بود و این روزها نیز رادیو آوا در کنار مردم همان نقش را ایفا میکند. از طرفی نیز خوانندگان مستقل از آن زمان با خواندن آهنگ‌های شاد و یا مناسب سفر، همواره سفر را جذابتر و لذتبخش تر میکدند که تا همین امروز این قضیه ادامه دارد و جاده شمال به آهنگ‌هایش معروف است. در ادامه شما را با تعداد آهنگ شاد و مناسب سفر و یا اگر در قرنطینه هستین مخصوص تکان و قر آشنا میکنیم. با ما باشید.

معرفی آهنگ شاد

اولین آهنگ این لیست هم فاز شادی دارد و هم سفر. قطعا اولین مقصد اکثر ایرانیا برای سفر شمال و جوجه و برنامه است. حالا آصف آریا سعی کرده با استفاده از شمال و برنامه و همچنین ادعای پایه بودن یک آهنگ فوق العاده شاد را روانه بازار موسیقی کرده است. آهنگ پرانرژی و ریتمیک پایتم من از آصف آریا فقط برای سفر و شادی ساخته شده است. حالا که با توجه به بحث قرنطینه نمیتوان سفر رفت و گردش کرد، پس باید سفر را از داخل خانه شروع کرد. منقل، جوجه و اسپیکر را برداشته و به سمت پشت بام روانه شوید و در حین اینکه جوجه را میپزید از آهنگ شاد و پیک نیکی پایتم من آصف آریا لذت ببرید.

یکی دیگر از آهنگ‌های شاد مناسب جمع، سفر، دورهمی و بیرون و کلا مناسب همه جا و همه زمان، آهنگ فوق العاده ریتمیک و قری قرص قمر 2 بهنام بانی میباشد. همکاری مجدد بهنام بانی و حامد برادران باز هم یک اثر ماندگار و یک آهنگ شاد پر انرژی شده است. ۲ سال پیش هم این دو هنرمند دوست داشتنی قرص قمر 1 را منتشر کرده بودند که از آهنگ‌های شاد و پرطرفدار سال بود. قرص قمر 2 یک آهنگ عاشقانه شاد است که به واسطه بهنام بانی و شخصیت دوست داشتنی اش، باعث شده تا همه خانواده آن را دوست داشته باشند. چه در سفر و چه در منزل در هر صورت با این آهنگ میتوان خاطرات خوبی ساخت.

یکی از آهنگ‌های شاد که هم جنبه نوروزی دارد و هم جنبه ملی و از قضا آهنگ شاد فوق العاده‌ای هم هست، آهنگ نوروز همایون شجریان است که از آلبوم ایران من میباشد. آلبوم ایران من یکی دیگر از همکاری های موفق همایون شجریان و سهراب پورناظری است که به واسطه تلفیق شعر اصیل با موسیقی سنتی و نوین، توانست توجه همگان را به خودش جلب کند. آهنگ شاد و فوق العاده نوروز، با اشاره به قدمت این عید باستانی و هم چنین نو شدن و رویش مجدد گیاهان و درختان، از آهنگ‌های پرطرفدار این آلبوم بود که هم شادی آفرین است و هم به نوعی غرور ملی را تقویت میکند.

درسته که با توجه به شیوع کرونا سفر نمیتوانیم برویم، اما خب چی بهتر از اینکه تن سالم و زندگی روبراهی داریم و میتوانیم نوروز را کنار عزیزانمان سپری کنیم. رضا صادقی با استفاده از شعر رضا شاهین  به این نکته مهم اشاره دارد که قدر زندگیمان را بدانیم، قدر داشته‌هایمان را بدانم. شاید همیشه هرچیزی که میخواهیم را نداشته باشیم، اما با نگاهی به زندگی و گذشته خودمان میتوانیم بفهمیم که اوضاع میتوانست پیچیده تر و بدتر شود. درست است که سفر نمیتوانیم برویم، درست است باید در خانه بمانیم، اما تازه میفهمیم چقدر دلمان برای بغل کردن یک دوست، برای یک وعده غذای بیرون، برای بوسیدن گونه یار تنگ شده است. قدر این خوشی‌های کوچک را بدانیم. آهنگ آرام و پر از فاز مثبت یه چیزی میشه دیگه رضا صادقی را دست کم نگیرید و سعی کنید همه جا آن را داشته باشید، چون باعث میشه تا قدر زندگی و داشته‌هایتان را بیشتر بدانید.

یکی دیگر از آهنگ‌های شاد دوست داشتنی که برای هر جمع و رویدادی مناسب است، آهنگ شاد دوست دارم محسن یگانه است که با آن ریتم پرانرژی و صدای جذاب و خاص محسن یگانه، هر شنونده‌ای را به حرکت درمیاورد. آهنگی که هم برای سفر خوب است و قطعا همه آن را حفظ هستند و با آن همراهی میکنند، هم از طرفی چون محسن یگانه را همه خانواده‌های ایرانی دوست دارند، به همه اعضا حس و فاز خوب آهنگ را منتقل میکند که باعث میشود تا جو خانواده شاد و عالی شود.

2 3 سال پیش بود که یک صدای شنیدنی و جذاب شعر جلوه جواله استاد شهریار را به زیبایی و لحنی عرفانی و فوق العاده روانه بازار کرد. آهنگ وصف تو به قدری گیرا بود که ناخودآگاه همه را درگیر خودش میکرد. پس از آن بود که همه دنبال صاحب آن صدای جادویی میگشتند و در نهایت رسیدند به خواننده مشهدی این اثر، مصطفی راغب. خواننده جوانی که این اثر به معروفیت زیادی رسید و با انتخاب اشعار و آهنگ‌های مناسب توانست مسیر شهرت را هم به خوبی طی کند و حتی در صدا و سیمای ملی آهنگ حالتو میخرم را اجرا کند. این خواننده دوست داشتنی به تازگی آهنگ شاد و متفاوتی را با همکاری حامد برادران، موزیسین فوق العاده منتشر کرد که به یکی از شادترین و ریتمیک ترین کارهای سال 98 بدل شد. آهنگ شالت مصطفی راغب که به تازگی منتشر شده یک آهنگ عاشقانه شاد است که دل و گوش مخاطب را میرباید و همانند همان آهنگ وصف تو مخاطب را درگیر خود میکند.

یکی دیگر از آهنگ‌های شاد مناسب سفر و این روزها را علیرضا طلیسچی خوانده. آهنگ پرانرژی زندگی جونم، درست است که این آهنگ عاشقانه شاد است، اما شما وقتی شنیدین زنگی جونم فکر کنید که چه خوب است که شما بدون مشکل و ایرادی دارید از زنده بودن لذت میبرید. از طرفی میتوانید با گوش دادن و همراهی کردن با خواننده، به خانواده و همسر و یار خود ابراز علاقه کنید و باعث شادی و خوشحالی آنان هم شوید و چی بهتر از این یا وقتی دارید کباب را آماده سیخ زدن میکنید، بلند بخوانید زندگی جونم من بدون تو یه لحظه هم نمیتونم.

ایهام این گروه جوان و دوست داشتنی که از مازیار لشنی و زانیار خسروی تشکیل شده است، توانسته با خواندن کارهای تلفیقی تحولی در موسیقی امروزی ایجاد کند. استفاده از ریتم‌ شاد و آرام پاپ در کنار آواز مازیار لشنی و صدای خاص زانیار از عوامل اصلی موفقیت این گروه است. یکی از آهنگ‌های شاد این گروه تب و تاب نام دارد که توانسته از بهترین و شادترین آهنگ‌های سال 98 و رسما شادتری آهنگ ایهام باشد. آهنگی که هم در سفر میتواند کارآمد باشد و هم به خاطر تلفیقی و پاپ بودنش، میتواند باب سلیقه همه خانواده در ایام نوروز باشد. از طرفی با شعر جالب و پرمفهومش از آن دست آهنگ‌های پرمحتوا و دوست داشتنی است که از شنیدنش لذت خواهید برد.

به خاطر کرونا فعلا باید چمدان‌ها را باز کرد و از سفر اجتناب کرد، اما با اندکی خوشی و شادی، با انتخاب آهنگ‌های شاد، یا یک بازی ساده خانوادگی میتوان جمع خودمانی را شاد کرد و خنداند. بعد از رفع کرونا در امنیت خاطر با گوش دادن به آهنگ‌های بالا میتوانید یک سفر خوب را تجربه کنید.

کد خبر 248269