قرنطینه خانگی جدی است | مردم از سفرهای نوروزی خودداری کنند

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی بحث قرنطینه خانگی باید با جدیت دنبال شود و مردم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه، بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که برای مقابله با کرونا انجام شد تشکیل ستاد مقابله با کرونا بود. بر اساس منحنی سازمان بهداشت جهانی تا هشتم فروردین ماه آمار مبتلایان به این ویروس در داخل کشور اوج خواهد گرفت و می تواند شیوع گسترده ای داشته باشد. در این بازه زمانی باید به طور جدی انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اولویت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه «مردم باید از ابعاد مختلف این بیماری آگاه شوند» اظهار کرد: در گام اول به طور جدی مردم باید از رفتن به سفرهای نوروزی خودداری کنند و دید و بازدیدهای نوروزی را کنار بگذارند. از سوی دیگر بحث قرنطینه خانگی باید با جدیت دنبال شود و مردم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند. در بعضی از شهرها که میزان آلودگی بالاست باید دستورالعمل های ویژه ای اجرا شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: همه باید این ویروس را جدی تلقی کنند در غیر این صورت آمار تلفات بسیار بالاتر خواهد رفت. بر اساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی این ویروس تا اردبیهشت ماه ادامه خواهد داشت و در این بازه زمانی باید از انجام کارهایی که شیوع این ویروس را گسترده تر می کند، خودداری شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: مهمترین مطالبه این است که چرا قانون مدیریت بحران که توسط مجلس تصویب و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است در خصوص بحران کرونا اجرایی نشده است.

بختیار در پایان گفت: رئیس جمهور باید همه دستگاه ها را مکلف کند در مقابله با کرونا عمل کرده و با  اجرایی شدن این قانون گامی در مقابله با این ویروس برداشته شود.

کد خبر 248259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =