بهترین مقاصد آتشفشانی در جهان را بشناسید

‌آتشفشان شناسان تنها افرادی نیستند که از زیبایی بی نقص آتشفشان‌های جهان قدردانی می‌کنند. مسافران امروزی نیز به دنبال نمایی نزدیک از کوه‌های آتشفشانی و خاکستر و مواد مذاب هستند.

چمدان - به همین خاطر در اینجا به معرفی برخی از آتشفشان‌های معروف و زیبا جهان می‌پردازیم.

۱. Mt. Bromo، اندونزی

اگر به آتشفشان‌ها علاقه مندید، قطعا اندونزی مکانی است که به آن سفر کنید. این کشور با ۱۳۹ آتشفشان پر شده است که بسیاری از آنها بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. اما در بین این‌ها مشهورترین و معروفترین آتشفشان Mt.Bromo نام دارد که اطراف آن یک فضای سورئال ایجاد شده و مانند صحنه‌ای از دوران ژوراسیک به نظر می‌رسد. Mt. Bromo به همراه دو کوه دیگر از بقایای به جا مانده از یک آتشفشان بسیار بزرگ در دوران باستان به وجود آمده‌اند. بازدیدکنندگان اغلب تمایل دارند تا به یک پیاده روی ۲ ساعته طلوع خورشید را از لبه کوه  Mt. Bromo تماشا کنند و سپس به دهانه آتشفشان بروند و دریایی از شن را تماشا کنند.

۲. Villarrica، شیلی

پیاده روی در قله آتشفشان Villarrica در مرکز شیلی کار آسانی نیست. برای رسیدن به نوک کوه پوشیده شده از برف شما به لوازم یخ شکن و کوهنوردی، آب و هوای مناسب و راهنما دارید. اما پس از طی کردن این سختی‌ها به مقصدی می‌رسید که ارزش این دشواری‌ها را دارد. در آن جا می‌توان تنها دریاچه گدازه ای جهان را تماشا کرد. قسمت هیجان انگیز این ماجراجویی پایین آمدن از این کوه است که بر روی یک سورتمه پلاستیکی نشسته و به سمت پایین به مدت ۳۰ دقیقه سر می‌خورید که یک تجربه فوق‌العاده است.

۳. Eyjafjallajokull، ایسلند

احتمالا نمی‌توان آن را تلفظ کرد اما قطعا در مورد آن شنیده‌اید. Eyjafjallajokull یک آتشفشان ایسلندی است که در سال ۲۰۱۰ ابرهای خاکستری را به آسمان فرستاد و باعث لغو تمامی پروازها شد. پس از آن زمان این آتشفشان خاموش در نظر گرفته شده و می‌توان با Snowmobile(موتور مخصوص سفر در برف) مناظر و یخچال‌های بی‌نظیر اطراف آن را کشف کرد. همچنین در دهانه آن می‌توانید ساحل بسیار زیبا جنوبی ایسلند را تماشا کنید.
 

۴. Mount Fuji، ژاپن

یکی از نمادین ترین کوه‌های ژاپن که سالیان سال است در شعرها و نقاشی‌ها مورد ستایش قرار می‌گیرد کوه فوجی است و از سال ۱۷۰۷ فوران نکرده است اما جالب است بدانید که یک آتشفشان فعال بشمار می‌رود. نزدیک به یک میلیون کوهنورد هرساله این قله ۱۲۳۸۸ متری را می‌پیمایند. به دلیل بازدید های فراوان در طول مسیر ایستگاه‌هایی برای استراحت در این فاصله تعبیه شده است. تماشای طلوع خورشید در دهانه این آتشفشان یکی از زیباترین مناظر است. همچنین می‌توان تا ایستگاه پنجم را با ماشین یا اتوبوس طی کرد و بقیه مسیر را پیاده به سمت دهانه رفت.
 

۵. Cerro Negro، نیکاراگوئه

احتمالا هیچ کجا در جهان نمی‌تواند چنین فاصله‌ای را برای هیجان و شادی انسان‌ها ایجاد کند به جزء کوه Cerro Negro در نیکاراگوئه. این آتشفشان فعال تنها مکانی است که می‌توان در آن به آتشفشان سواری پرداخت. این کوه ۱۶۱ ساله که ترجمه نام آن تپه سیاه می‌شود به دلیل دانه‌های سست آتشفشانی سیاهرنگ چنین نامی به خود گرفته است. بازدیدکنندگان از کوه بالا می‌روند و با یک سورتمه از خاکسترها و مواد روی کوه پایین می‌آیند که البته این فعالیت بدون خطر نیست. سرعت سورتمه‌ها می‌تواند به ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.

منبع :‌go-today.com

کد خبر 248253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =