۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
ویژگی های یک رستوران ایده آل

یک کافی شاپ خوب علاوه بر بهترین تجهیزات کافه نیاز به رعایت اصول این کار دارد. اصولی که کمک می کند تا مشتری دید بهتری نسبت به کافه و خدمات پیدا کند. کارهایی از قبیل کیفیت قهوه، اینترنت، راحتی و موار دیگر.

در این مطلب به بررسی ویژگی های یک کافی شاپ یا رستوران ایده آل می پردازیم و خواهیم دید که ویژگی هایی مثل میز و صندلی رستوران و کارکنان می توانند بسیار در موفقیت یک رستوران یا کافی شاپ تاثیر گذار باشد.

میز و صندلی راحت و زیبا

اگرچه انتخاب میز و صندلی مناسب برای کافی شاپ  در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما ظرافت‌های خاصی هم دارد. راحتی میز و صندلی کافی شاپ زمان بیش‌تری مشتریان را در کافی شاپ نگه می دارد تا با وبگردی یا مطالعه و نوشیدن بهترین قهوه ها، می تواند ساعت ها آن ها را جذب کند و حتی روزانه به این کار معتاد شوند.

قیمت های مناسب

وقتی یک کافه نوشیدنی های با کیفیت داشته باشد، میز و صندلی راحت و فضای مناسب، دسترسی به اینترنت و از همه این ها گذشته قیمت مناسب و منصفانه ای هم داشته باشد، بدون شک در دل مشتری ها جا باز می کند و معمولا اینجورمکان ها به پاتوق های دنج بدل می شوند.

در طراحی رستوران چه استانداردهایی باید رعایت شود

یکی از تفریح های ما ایرانی ها غذا خوردن بیرون از منزل است. خیلی از خانواده ها با توجه به درآمدشان به سراغ رستوران های گران و ارزان قیمت می روند تاساعاتی را در کنار عزیزانشان بگذرانند، غافل از اینکه باید برای انتخاب یک رستوران، به غیر از داشتن غذاهای خوشمزه به نکات دیگری هم توجه داشت. در اینجا برخی از این موارد را می گوییم.

فضای رستوران

امکان سرمایش و گرمایش آن در تابستان و زمستان به خوبی فراهم شده باشد و اگر ابعاد رستوران بزرگ است حتما تهویه مطبوع داشته باشد به طوری که درجه حرارت داخل رستوران برای فصول مختلف سال و نیز بر اساس سلیقه مشتری ها تنظیم باشد.

میز و صندلی های رستوران

مشخصات میزهای سالن غذا خوری و ابعاد آنها به شرح ذیل است:

فضای لازم برای هر صندلی ۱.۵ تا ۲.۵ متر مربع.  


 فاصله ی بین میزها ۱.۳۰ متر.

ارتفاع میزها با صندلی معمولی ۸۰ سانتیمتر و با صندلی باز ۹۰سانتیمتراست (باید حتماً صندلی بلند مخصوص کودک در رستوران باشد تا کودکان را بتوان در آن قرار داد.)

میز غذاخوری  جهت راحتی مشتریان لازم است میزی در نظر گرفته شود که برای هر نفر مساحتی با ابعاد که ۶۰ * ۴۰ سانتیمتر را ایجاد کند این مورد باعث می شود که افرادی که درکنار هم غذا می خورند فضای کافی برای غذا خوردن را داشته باشند. اگرچه گاهی فاصله ۲۰ سانتیمتر فضای اضافی در مرکز برای ظروف مطلوب است اما در مجموع عرض ۸۰-۸۵ سانتیمتر برای میز غذا مناسب می باشد میزهای گرد یا میزهای شش یا هشت ضلعی با قطر ۹۰-۱۲۰ سانتیمتر برای چهار نفر ایده ال است و می تواند در صورت لزوم یک یا دو نفر دیگر را هم پذیرا باشند.

صندلی رستوران باید دارای کف مناسبی باشد که هنگام نشستن روی آن مقدار کمی فرو برود. در غیر اینصورت فرد احساس خواب رفتگی و ناراحتی در ناحیه ی لگن را خواهد کرد. دسته ی صندلی باید در جای مناسبی باشد، یعنی نه خیلی بالا باشد و نه خیلی پایین زیرا در اینصورت، آرنج را دچار مشکل خواهد کرد.

اگر قصد خرید صندلی رستوران را دارید صنیع کار با بیش از ۵۰ سال سابقه در زمینه تولید مبلمان و صندلی باغی و رستورانی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

مبلمان مناسب فضای باز و دکوراسیون خارجی

مبلمان داخل منزل و فضای بسته با مبلمان فضای باز، باغ، ویلا، حیاط و بالکن متفاوت است. این تفاوت ها هم در مواد استفاده شده و هم در ظاهر و طراحی است. اگر حیاط، باغ، ویلا یا حتی تراسی دارید که قابل استفاده است و می توانید از فضای آزاد آن لذت ببرید  به راحتی می توانید با مبلمان فضای باز آن را دکوراسیون کنید و آنجا را به محیطی دلنشین برای جمع شدن دوستان و خانواده تبدیل کنید. همچنین  در انتخاب مبلمان به موارد زیر توجه کنید:

تعیین بودجه

در گام اول باید هزینه های دکوراسیون فضای باز خود را برآورد کنید. وقتی بودجه تان رو مشخص کردید راحت تر می توانید محصولات مورد نظر خود را گزینش کنید. تعیین بودجه در انتخاب جنس و نوع محصولات محیط بسیار موثر است.

اندازه فضای باز

در گام دوم باید مشخص شود دقیقا چه میزان فضایی در اختیار دارید. اگر اندازه دقیق فضای خود را ندانید ممکن است هنگام انتخاب مبلمان باغی و سایر محصولات دچار اشتباه شوید. همچنین چتر و آلاچیق نیز برای دکوراسیون باغ و ویلا بسیار مناسب است.

جنس مواد

گام سوم در انتخاب مبلمان مناسب فضای باز تعیین جنس مواد سازنده آن است. این محصولات معمولا از موادی ساخته می شوند که مناسب محیط باز طراحی شده اند. از جمله ویژگی های مبلمان باغی ضد آب بودن و مقاومت در برابر تابش آفتاب می باشدمبلمان چوبی و آلومینیومی، پلاستیکی،  چدنی و جنس حصیری از جمله مواد مرسوم در ساخت محصولات فضای باز هستند. در چند سال اخیر استفاده از آلومینیوم به خاطر سبکی و ضد زنگ بودن آن بسیار مرسوم شده است.

بیش از ۵۰ سال است که از برند صنیع کار با خوشنامی یاد می شود و این برند امروز علاوه بر تولید مبلمان باغی و مبلمان حصیری، خط تولید خود در زمینه تولید صندلی های رستوران و کافی شاپ نیز مجهز کرده است و در این حوزه نیز جزو برندهای مطرح ایران می باشد.

کد خبر 248214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =