4 باور غذایی اشتباه درباره کرونا | از خوردن سوپ خفاش تا نخوردن گوشت

همزمان با شیوع کرونا، تفکرات غلطی در جوامع مختلف پخش شده است که به بایدها و نبایدهای خوراکی پرداخته‌اند. تعدادی از این باورهای اشتباه را بخوانید.

۱- آیا نباید غذاهای دریایی خورد؟

غذای دریایی

کرونا از ووهان چین شروع شد و جایی که مردم هر روزه به خرید انواع گوشت از جمله ماهی و میگو و غیره می‌پردازند. بنابراین باوری غلط شایع شد که مصرف غذاهای دریایی باعث ابتلا به‌ کرونا می شود ولی تا به حال چنین فرضیه ای ثابت نشده است.

۲- آیا سوپ خفاش عامل این بیماری بوده است؟

سوپ خفاش

پس از پخش کلیپی از یک بلاگر چینی در حال خوردن سوپ خفاش، ادعاها مبنی بر اینکه این بیماری از خفاش به انسان منتقل شده است افزایش یافت. اما همچنان با گذشت زمان زیادی از شیوع کرونا فرضیه انتقال این ویروس از خفاش، مار یا مورچه خوار به انسان به قطعیت نرسیده است.

۳- آیا خوردن سیر در درمان کرونا موثر است؟

سیر

ترکیب ارگانوسولفور و خاصیت ضد میکروبی سیر بدون شک استثنایی است و می تواند در مبارزه با بیماری هایی مانند سرطان کمک کند. با این وجود، هنوز هیچ مدرکی مبنی بر کمک سیر در درمان این بیماری وجود ندارد.

۴- آیا خوردن گوشت باعث ابتلا به کرونا می شود؟

خوردن گوشت

تصور غلط دیگر در در این روزها این است که باید مصرف گوشت را به طور کامل ممنوع کرد، زیرا این ویروس از حیوانات به مردم سرایت می کند.  آنچه مردم باید بدانند این است که تاکنون این فرضیه ثابت نشده و خوردن غذاهای غیر گیاهی کاملاً بی خطر است. تنها نکته ای که باید مراقبت آن باشید این است که گوشت کاملاً پخته شده باشد و نباید خام باشد و این بهترین راه برای جلوگیری از انتقال هرگونه بیماری از طریق گوشت حیوانات است.

منبع : تایمز

کد خبر 248213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    11 4
    چین کشور کمونیست و بی دین
    • خالی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      0 2
      با امید و یاری خدا و همکاری با مسئولین کرونا را شکست میدهیم . به نظرهمه چین به خاطر اینکه پیرمرد هاشون زیاد بوده و نمیتونستن به اونا غذا بدن اون ویروسو ساخته . آیا این درسته ؟؟؟؟؟