سفر به روسیه برای شهروندان ایرانی به دلیل کرونا ممنوع شد

دولت روسیه در بخشنامه ای باتوجه به شیوع کرونا، ورود شهروندان ایرانی به این کشور برای آموزش، کار و روادید گردشگری و ترانزیت را منع کرد.

 در این بخشنامه که با امضای میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه روز جمعه در پایگاه اینترنتی دولت روسیه منتشر شده، آمده است: به منظور تامین امنیت کشور، دفاع از سلامتی مردم و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در فدراسیون روسیه، سازمان امنیت فدرال روسیه از بامداد روز هفتم مارس ۲۰۲۰ بطور موقت ورود اتباع خارجی یا افراد بدون تابعیت از ایران به روسیه به منظور آموزش، کار و نیز گردشگری و ترانزیت را متوقف می کند.

این ممنوعیت شامل اتباع کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، خدمه کشتی ها و اعضای هیات های رسمی و افراد دارای مدرک اقامت روسیه نمی شود.

«سازمان هواپیمایی روسیه در مدت یک شبانه روز ایروفلوت و سایر شرکت های هواپیمایی روسیه را از ممنوعیت انتقال اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت از جمهوری اسلامی ایران به منظور ترانزیت از خاک روسیه مطلع می کند.»

وزارت کشور روسیه و سازمان های تابعه آن پذیرش مدارک، تنظیم و صدور دعوت نامه برای سفر به روسیه برای اهداف شخصی و آموزش و اشتغال بکار برای اتباع خارجی و افراد دارای بدون تابعیت از ایران و صدور مجوز کار برای اتباع خارجی از این کشور را متوقف می کند.

وزارت خارجه روسیه بطور موقت پذیرش مدارک و صدور روادید کاری، آموزشی و گردشگری به اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت که در ایران قرار دارند را در بخش کنسولی سفارت روسیه در تهران متوقف می کند. 

وزارت خارجه روسیه همچنین موظف شده است این تدابیر را به ایران اعلام کرده و تصریح کند که این تدابیر موجه هستند.  

منبع: ایرنا

کد خبر 248191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =