آخرین خبرها از اختصاص سهمیه بنزین نوروزی | ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نوروزی در راه است؟

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: چنانچه این موضوع در مجلس تصویب شود، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نوروزی به خودروها اختصاص پیدا می کند.

بیش از سه ماه از سهمیه بندی بنزین می گذرد. در این زمان مصرف بنزین حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و در مقابل مصرف سایر سوخت ها مانند سی ان جی و ال پی جی با رشد همراه بوده است. 

اما با نزدیک شدن به نوروز و احتمال افزایش سفرها، نگرانی مردم نسبت به تامین بنزین مورد نیاز برای سفر افزایش پیدا کرده است.

بر همین اساس بود که بحث اختصاص سهمیه نوروزی در کشور مطرح شد و اگرچه تا امروز این موضوع به دلیل فشار بر منابع یارانه چندان جدی گرفته نمی شد اما حالا از دولت و مجلس خبر می رسد که رایزنی ها در این خصوص انجام شده و اختصاص سهمیه ۶۰ لیتری برای نوروز در گام های پایانی قرار دارد.

در این زمینه حمید قاسمی ده چشمه قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به ایرنا گفته که با دستور رییس جمهوری در مورد بررسی سهمیه بنزین نوروزی و همچنین پیشنهاد مجلس، اختصاص سهمیه ۶۰ لیتری برای نوروز در مراحل پایانی تصمیم گیری است.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰ لیتر بنزین به عنوان سهمیه فروردین در نخستین روز این ماه به کارت های سوخت واریز خواهد شد، ادامه داد: در صورت تصویب، ۶۰ لیتر نیز به عنوان سهمیه بنزنی نوروزی در کارت ها شارژ خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: البته هنوز ابلاغیه ای در این زمینه صادر نشده است.

کد خبر 248157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • negin IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 1
    بنزین سهمیه رو زیاد کنید تا کرونا سریعتر پخش شود
  • محمد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    3 0
    واقعاً زحمت کشیدن شرمنده کردین برای اینکه این همه به فکر مردم هستین خسته نباشی پهلوان
  • Az IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    خدا کنم تا اونوقت کرونا دست ازسرمون برداره
  • علیرضا IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    بنزین نوروزی ندهند به جایش آن 60لبتر را صادر کند و تفاوت آن را به یارانه اضافه کنند و هم کمکی به محیط زیست بشود و هم با مصرف زیاد شهرها آلوده نشوند.و هم بتوانیم خوب نفس بکشیم.هم پولش در نوروز به در د مان بخورد.