۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
مقاصد دیدنی و کمتر شناخته شده مصر

‌بر همگان آشکار است که مصر به عنوان یک شهر بزرگ با سواحل و خورشید زیبا، گردشگران بسیاری را به خاطر جاذبه‌هایی چون اهرام، دریای سرخ و بسیاری از مکان‌های تاریخی دیگر به خود جذب می‌کند. اما بسیاری نمی‌دانند که مکان‌ها و جاذبه‌های کمتر شناخته شده‌ای نیز در مصر وجود دارد که باعث می‌شود همچنان به سفر خود در مصر ادامه دهید.

چمدان - در اینجا به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

۱. (The Great Sand Sea Glass) دریای بزرگ شن‌های شیشه‌ای


The Great Sand Sea Glass به عنوان یک مکان باشکوه، خاص و قدیمی در مصر در نظر گرفته می‌شود، حتی پادشاه Tut در این کویر شیشه‌ای جان خودش را از دست داد. در مورد شیشه‌های موجود در این بیابان داستان‌ها و نظریه‌های فراوانی وجود دارد که می‌گوید این شیشه‌ها از عناصر شهاب سنگ‌ها به وجود آمده‌اند و گویی باقیمانده‌ای از شهاب سنگ‌ها است.

۲. Tunis Village, El Fayoum


مکانی بسیار جذاب در فیوم -Fayoum- که توسط نویسندگان و هنرمندان به وجود آمده. بسیاری از افراد اطلاعی در مورد این مکان ندارند اما قطعا ارزش دیدن و بازدید را دارد. فعالیت‌های بسیاری چون تماشای مسابقه اسب سواری، پرندگان و فعالیت‌های دیگر وجود دارد که می‌توان از آنها لذت برد.

۳. شهر گمشده Heracleion

بعد از جست و جوهای فراوان در قرن ۱۸ میلادی، یک شهر کامل غرق شده در دریای اسکندریه به نام هراکلیون یافت شد. کاوشگران چهره عظیم Colossal، هزاران سکه طلا و چندین مجسمه به ابعاد ۱۶ پا را پیدا کردند. آثار باستانی پیدا شده از جنس گرانیت و دیوریت بود. این شهر باشکوه از دست رفته هنوز هم یکی از دیدنی ترین جاذبه‌های اسکندریه است که آن را به مکانی خاص تبدیل کرده.

۴. نفس بیابان (Desert Breath)


یک مکان بسیار زیبا و منحصر به فرد در هورگادا، نفس بیابان یک کویر مارپیچ مانند به همراه یک استخر آب در مرکز آن است که آن را به یک اثر هنری زیبا تبدیل کرده است.

۵. مثلث Halaib و Shalatin، دریای سرخ


تنها کسانی در مورد این منطقه می‌دانند که عاشق فعالیت‌های ماجراجویانه هستند و کمتر کسی در مورد این مثلث‌ها می‌داند. این منطقه دارای دو مکان زیبا، پارک ملی وادی الجمال و دیگری پارک ملی البا در بخش‌های شرقی و جنوب شرقی کویر می‌باشد.

منبع : egyptexpresstvl

کد خبر 248145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =