نرخ عوارض منطقه یک آزاد راه تهران - شمال: ۳۵ هزار تومان روزهای پیک، ۲۵ هزار تومان روزهای عادی

وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ عوارضی سواری در روزهای عادی ۲۵۰ هزار ریال و برای روزهای پیک ۳۵۰ هزار ریال، همچنین نرخ عوارضی برای وانت ۳۵۰ هزار ریال، برای مینی‌بوس ۴۰۰ هزار ریال و برای اتوبوس۴۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

محمد اسلامی با اشاره تعیین نرخ عوارض آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۳۴ آیین نامه اجرایی قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و تبصره ذیل آن معاون اجرایی وقت رئیس جمهور مبنی بر «تنفیذ تعیین نرخ عوارض آزادراه‌های مشارکتی» به وزیر راه و شهرسازی و نظر به تصویب آن در خصوص نرخ‌های پیشنهادی بدین وسیله نرخ عوارض وسایل نقلیه عبوری در منطقه یک آزادراه تهران-شمال جهت اجرا و دریافت توسط سامانه الکترونیک اخذ عوارض (ETC) از تاریخ افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال ابلاغ شد.

وی افزود: نرخ عوارضی سواری در روزهای عادی ۲۵۰ هزار ریال و برای روزهای پیک ۳۵۰ هزار ریال، همچنین نرخ عوارضی برای وانت ۳۵۰ هزار ریال، برای مینی‌بوس ۴۰۰ هزار ریال و برای اتوبوس ۴۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روز پیک از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه لغایت پایان روز جمعه و همچنین روزهای تعطیل در نظر گرفته شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: کارمزد سامانه ETC معادل مبلغ ۱۰۰۰ ریال برای عوارض تا ۲۰هزار ریال،‌ مبلغ ۲۰۰۰ ریال برای نرخ‌های عوارض بالاتر از ۲۰ هزار الی ۳۰ هزار ریال و مبلغ ۳۰۰۰ ریال برای عوارض بیش از ۳۰ هزار ریال لحاظ شده است.  

وی یادآور شد: پرداخت کارمزد سامانه الکترونیک اخذ عوارض ETC از زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل سامانه مذکور لازم الاجرا است که مبلغ آن از نرخ‌های مصوبی جدول فوق‌الذکر کسر و به حساب شرکت سرمایه‌گذار در استقرار سامانه مورد اشاره منظور می‌گردد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

کد خبر 248108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =