نظر ستاد پیشگیری از کرونا بر باز بودن موزه‌هاست

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی از باز بودن موزه‌ها خبر داد و گفت: نظر ستاد پیشگیری و مقابله بر کرونا بر تعطیل نکردن موزه‌هاست.

محمدرضا کارگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام کرد باز بودن موزه‌ها در این روزها ایرادی ندارد و بازدید کننندگان می‌توانند برای بازدید به موزه‌ها بروند.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی و اداره کل موزه ها نمی توانست تصمیمی درباره باز و یا بسته بوده موزه‌ها بگیرد و مرجع اعلام آن ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا است. 

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی وزارت صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و گردشگری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که نظر وی بر تعطیلی موزه‌ها بوده است، گفت: کارکنان موزه‌ها به دلیل شیوع کرونا تقاضا داشتند، موزه‌ها تعطیل شود اما نظر ستاد مبارزه با کرونا این نیست.

وی در پرسشی دیگر مبنی بر این که ستاد مبارزه بر کرونا نظر اداره کل موزه‌ها را درباره تعطیلی یا باز بودن موزه‌ها را پرسیدند،‌ گفت: خیر از ما سوالی نکردند، زیرا آنها درباره عملکرد و چگونگی انتقال بیماری کرونا شناخت دارند و آنها باید نظر بدهند.

کارگر روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود، به دلیل پیشگیری از کرونا، برخی از موزه‌ها تعطیل می‌شوند. بر اساس تصمیم روز گذشه  موزه‌های حدود ۱۵ استان که در معرض آسیب شیوع کرونا هستند، تعطیل شد و قرار بود تا اخر هفته ادامه پیدا کند که این تصمیم امروز تغییر کرد.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمام جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند.  هشت نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد. بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.

کد خبر 248101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =