کرونا، برخی موزه‌های کشور را تعطیل کرد

مدیر کل موزه‌های کشور از تعطیلی موزه‌هایی خبر داد که در آن شهرها احتمال شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

محمد رضا کارگر روز در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: در شهرهایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت‌های پیشگیری؛ از جمله تعطیلی مدارس و کاهش فعالیت‌های ورزشی اعلام شده، موزه‌ها نیز تعطیل می‌شود. این موزه‌ها از جمله موزه ملی و دیگر موزه‌های تهران از امروز تعطیل هستند و تعطیلی تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

کارگر روز گذشته اعلام کرده بود، جلسه ای برای فعالیت موزه‌ها برگزار و نتایج آن اعلام می‌شود. در نخستین قدم، موزه ملی ایران عصر شنبه (۳ اسفند) در پیامی در صفحه اصلی سایت موزه به بازدیدکنندگان این موزه، به عنوان موزه مادر ایران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا توصیه‌هایی کرد.

حدود ۱۵ استان در معرض آسیب شیوع کرونا هستند؛ تهران و البرز، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، لرستان، گیلان، استان مرکزی، گلستان، زنجان، همدان، قزوین، کردستان، سمنان و ‌کرمانشاه از جمله استان‌هایی هستند که تاکنون مواردی از شیوع ویروس کرونا در آنها گزارش شده است. به گفته کارگر این احتمال وجود دارد که تعطیلی موزه‌ها در استان‌های مختلف کشور، تمدید شود و تعطیلی تا هفته‌های آینده ادامه پیدا کند.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمام جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. پنج نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد. بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (شنبه) گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به پنح نفر رسید. کرونا همان آنفلوآنزای معمولی است و حداقل ۵۰ سال است که این ویروس در دانشگاه های علوم پزشکی شناخته شده و چند سال قبل نیز با عنوان ویروس سارس گسترش یافت.

کد خبر 248091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =