۱۰ نکته که باید قبل از سفر به هندوستان بدانید

هندوستان کشوری پرتلاش، شلوغ و تا حدودی گیج کننده است. مدتی طول می‌کشد تا بتوان با انرژی حیرت آور این مکان سازگار شد. ممکن است سفر به هندوستان آنچنان آسان نباشد، اما قطعا یکی از با ارزش ترین کشورها برای بازدید است و دارای مکان‌ها و مناظر چشمگیر و شگفت‌ انگیز، غذاهای لذیذ و دلچسب و یک طبیعت باور نکردنی و فرهنگی غنی است.

چمدان - برای اینکه بتوان از این سفر نهایت استفاده و لذت را برد، دانستن برخی از نکات مهم و کلیدی بسیاری ضروری است.

۱. آماده بودن برای شوک‌های فرهنگی

وقتی برای اولین بار به هندوستان وارد می‌شوید، قطعا دچار شوک فرهنگی خواهید شد. برای این چنین اتفاقاتی آماده کردن خود و باور به این موضوع که هیچ چیز با کشور خود یکسان نیست، بهترین راه حل است.
 

۲. همراه داشتن قرص ضد اسهال

متاسفانه یکی از تجربیات متداولی که بسیاری از مسافران هندی با آن روبرو میشوند " شکم دهلی " است. مهم نیست که چقدر مراقب هستید، زیرا بدن شما به باکتری‌های موجود در آب هند عادت ندارد. به همین دلیل همراه داشتن قرص ضد اسهال ضروری است. لوپراماید یک داروی ضد اسهال مناسب بوده که حرکات دودی معده را کاهش میدهد، اما اگر این مشکلات گوارشی ادامه داشته باشد باید پزشک مراجعه کرد.
 

۳. لباس مناسب بپوشید

اگرچه هوا در هندوستان ممکن است بسیار گرم باشد، اما لباس نامناسب به هنگام پیاده روی در خیابان‌ها قابل قبول نیست. پوشیدن لباس‌های کوتاه و باز، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. از سوی دیگر بازدید از اماکن مذهبی مانند معابد مستلزم پوشیدن لباسی است که احترام معبد حفظ شود.
 

۴. کفش‌های خود را قبل از ورود به معبد درآورید

بسیاری از معابد از شما می‌خواهند تا قبل از ورود کفش‌های خود را در بیاورید. بنابراین پوشیدن کفش‌هایی که به راحتی باز و بسته می‌شوند مانند صندل گزینه مناسبی هستند. اگر در مورد به سرقت رفتن کفش‌ها نگران هستید، بهتر است آنها را در کوله پشتی خود قرار دهید یا با پرداخت چند روپیه از خادم معبد بخواهید تا آنها را برای شما نگه دارد.
 

۵. مراقب کلاهبرداری مذهبی باشید

در بسیاری از معابد و مساجد ممکن است افرادی با قرار دادن یک خال قرمز بر روی پیشانی یا بستن یک رشته دستبند به مچ، از شما درخواست پول کنند. بسیاری از بازدیدکنندگان هنگامی که در این شرایط قرار می‌گیرند چون نمی‌خواهند به مذهب محلی آنها بی احترامی کنند پول را پرداخت می‌کنند در صورتی که نیازی به این کار نیست و به نظر میرسد بیشتر یک راه برای پول گرفتن از گردشگران باشد.
 

۶. کیف قاپها

هر زمان که در یک مکان عمومی شلوغ قرار گرفتید، از وسایل خود مراقبت کنید تا کسی آنها را ندزدد. کیف پول، گذرنامه یا موبایل خود را جیب پشتی نگه ندارید زیرا برای کیف قاپها دزدیدن آن آسانتر است. همراه داشتن جواهرات یا وسایل زیاد توجه دزدان را به خود جلب می‌کند.
 

۷. همراه داشتن ضدعفونی کننده دست و دستمال توالت

از آنجا که احتمال وجود این چنین لوازمی در سرویس‌های بهداشتی عمومی بسیار کم است، همراه داشتن یک ضدعفونی کننده دست و دستمال توالت فکر بسیار خوبی است.
 

۸. رفتارهای اجتماعی

اگر به همراه همسر خود به هند سفر کرده‌اید، از بغل کردن یا گرفتن دست همسر خود در اماکن عمومی خودداری کنید. این چنین رفتارها در فرهنگ هندوستان نامناسب و بد تلقی می‌شود و مورد بد رفتاری مردم قرار خواهید گرفت.
 

۹. با دست غذا خوردن

در بسیاری از مناطق هند از کارد و چنگال استفاده نمی‌شود و با تا کردن مقداری نان یا با دست باید غذای خود را میل کنید. این روش به کمی تمرین نیاز دارد اما هرگز با دست چپ غذا نخورید زیرا نوعی بی احترامی است.
 

۱۰. فقط سفر کنید!

واقعیت این است که سفر به هند نسبت به سایر کشورها چالش برانگیز تر است و برای همین بهتر است برای هر چیزی آماده باشید. اما با این حال هند کشوری است که با تمام این ویژگیها ارزش بازدید را دارد و سفر به این کشور به یاد ماندنی خواهد بود.

منبع : travelsim

کد خبر 248073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =