افزایش ۲۸ درصدی سفر به سیستان و بلوچستان

میرحسینی گفت: با اقداماتی نظیر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های دیدنی منطقه سفر به این استان پهناور در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

 مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: افزایش پروازها و تاسیسات گردشگری،آموزش جوامع محلی و فعالان گردشگری، بهبود زیرساخت‌ها و معرفی همه جانبه استان در سطح ملی از نتایج پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان بود.

او  بیان کرد: مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت آغاز شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله جدید پویش ملی معرفی و سفر به این استان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت آغاز راهی بزرگ و نگاه به تعاملات بین‌المللی و میزبانی کشورهای حاشیه اقیانوس هندبرای سال ۱۴۰۰ است.

او  بیان کرد: قرار است سال ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند شود که گام نخست در سال آینده با میزبانی از وزرای گردشگری حاشیه اقیانوس هند آغاز خواهد شد.

میرحسینی اظهار داشت: البته تعاملات بین‌المللی شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد که با حمایت‌های لازم وزارت گردشگری، وزارت امورخارجه و استانداری سیستان و بلوچستان بزودی تفاهم‌نامه نهایی در این خصوص منعقد و آنچه در این سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده بود محقق شود.

او  با اشاره به اینکه توجه به شرق دور یا آسیای شرقی در کنار جنوب شرق و جنوب آسیا می‌تواند بازار جدید گردشگری ایران را بسازد، گفت: اقتصاد بدون نفت با تعریف منطقه جدید گردشگری بین‌المللی در یکی از محبوب‌ترین مناطق جهان برای مسافران با توان اقتصادی، سنین و نژادهای متفاوت می‌تواند آغاز شکل گیری تمدن جدید در این منطقه بر محور گردشگری با افزایش تعامل بین ملت‌ها باشد.

کد خبر 247998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =