یک گردشگر چینی در فرانسه بر اثر کرونا جان باخت | اولین قربانی کرونا در اروپا

اگنس بوزین، وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد: یک گردشگر چینی هشتاد ساله در بیمارستان بیچات پاریس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) جان باخت.

بر اساس این گزارش، این اولین مورد مرگ در اروپا به دلیل بیماری مذکور است. این گردشگر چینی که از ایالت هوبئی به فرانسه سفر کرده، از تاریخ ۲۵ ژانویه تحت قرنطینه قرار داشته است.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (۲۰۱۹-nVoC) برای اولین بار ۱۲ دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در ۳۱ دسامبر، اعلام کرد که ۲۷ نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده و این بازار بسته شده است. ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در ۱۳ شهر را موقتا متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. وزارت دارایی چین پیشتر اعلام کرد که ۱۴۴ میلیون دلار برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز شنبه ۱۵ فوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته ۱۴۳ تن دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» جان خود را از دست داده‌ و شمار قربانیان این بیماری نیز به ۱۵۲۴ نفر افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری آناتولی

کد خبر 247981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =