مونسان: نشان ملی گردشگری ایران معرفی شد

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی که امروز با حضور فعالان این عرصه در بخش‌های دولتی و غیر دولتی در نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت افزود: نشان ملی گردشگری کشور پس از هم فکری با استادان دانشگاه‌ها و کارشناسان بخش‌های دولتی و غیر دولتی تصویب و معرفی شد.

وی ادامه داد: با معرفی این نشان (برند) که نشان سیمرغ دارد تمام جهان با نشان (برند) گردشگری و صنایع دستی ایران آشنا خواهد شد و این نشان از ادبیات، تاریخ و فرهنگ ما برخواسته است.

مونسان همچنین از تصویب سند توسعه گردشگری در هیأت دولت خبر داد و گفت: با تصویب سند توسعه گردشگری وظایف دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور در بخش‌های دولتی و غیر دولتی مشخص می‌شود و این سند در اصل راهبرد این دستگاه‌ها برای فعالیت در عرصه جذب گردشگر و معرفی صنایع دستی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری و صنایع دستی رشد قابل توجهی داشته است گفت: اکنون کیفیت صنایع دستی کشور افزایش قابل توجهی یافته است و کارهای بسیار خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

آقای مونسان گردشگری را ابزار تبادل فرهنگ ملت‌ها و ایجاد مودّت بین کشورها دانست و تأکید کرد: گردشگری موضوعی فراتر از ابعاد اقتصادی است و سبب دوستی و صلاح در جهان می‌شود.

وی گفت: بخش صنایع دستی و آثار هنرمندان این عرصه موجب معرفی فرهنگ هر منطقه از کشور و ارتقاء دستاوردهای بشری در میراث ملموس و ناملموس می‌شود.

وی تأکید کرد: هر جا که گردشگری و هنرهای سنتی رونق دارد آن کشور تعامل بیشتری با دیگر کشورها دارد و این تعامل نشان دهنده ابعاد مهمی از کارکردهای اجتماعی است و باید از این بخش بهترین استفاده را ببریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سازمان جهانی گردشگری به توسعه گردشگری توجه دارد و ما نیز تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا گردشگری ابزاری برای معرفی تمدن کهن کشورمان باشد.

آقای مونسان افزود: گردشگری سهم بزرگی در ایجاد اشتغال دارد و با حفاظت از میراث فرهنگی می‌توانیم این دستاوردهای انسانی را به تمدن‌های بشری منتقل کنیم.

وی همچنین با اشاره به حوادث بدی که در روزهای اخیر در صنعت گردشگری جهانی مانند شیوع بیماری کرونا در چین رخ داده است گفت: این اتفاق و حادثه بد سقوط هواپیما روی موضوعات مختلف در بخش گردشگری تأثیر گذاشته است، اما باید با این حادثه درحد خودش برخورد می‌شد، ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا روند رو به رشد اقتصاد گردشگری در کشورمان تداوم پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگاران درباره قیمت ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز گفت: در هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تأکید رئیس جمهور هیچ گونه افزایش قیمتی در این زمینه نخواهیم داشت و دربخش هتل‌ها نیز مدیران این مراکز به مسافران در ایام نوروز تخفیف خواهند داد.

کد خبر 247962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیک فر IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    0 0
    با سلام . تمام جهان رو می خواهید با این برند آشنا کنید ولی در اینجا که مثلامعرفی شده هیچ اثری از برند وجود نداره!!!!!!!!