پیشنهاد تشکیل وزارتخانه منابع طبیعی و وزارتخانه وزارت محیط زیست

یک فعال محیط زیست گفت: نمایندگان مجلس یازدهم در جهت تشکیل یک وزارتخانه قوی به عنوان وزارتخانه منابع طبیعی و یک وزارتخانه قوی به عنوان وزارت محیط زیست تلاش کنند.

محمد درویش افزود: با وجود سیاست کوچک‌سازی و چابک‌سازی در برنامه ششم توسعه، وزارت «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» به وزارتخانه‌های کشور اضافه شده همچنین دولت پیشنهاد جدایی وزارت بازرگانی و وزارت صنایع را داده است بنابراین همیشه تبصره‌هایی در قانون وجود دارد که بنا به شرایط جامعه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی درباره ویژگی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک نماینده مجلس باید فهم و سواد محیط زیستی داشته باشد، مشکلات محیط زیستی منطقه‌اش را به‌خوبی درک کرده باشد و برای حل آن‌ها راهکارهای دقیق و عملی ارائه دهد و پیش از همه خودش به گفته‌هایش پایبند باشد.

این فعال محیط زیست افزود: توقع من به عنوان یک متخصص در حوزه محیط زیست از نمایندگان مجلس این است که طرح خود را برای حل مشکل ناکارآمدی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید دیدگاه خود نسبت به محیط زیست و طرح‌های خود را در این حوزه به را به رای ‌دهندگان اعلام کنند،گفت: آنان باید دلایل پیشرفت شاخص‌های محیط زیستی را در کشور تبیین و برنامه‌های خود در جهت کاهش نرخ بیابان‌زایی، مقابله با مشکل تخریب جنگل‌ها یا تغییر کاربری اراضی و مهار و تثبیت شن‌های روان بیان و مشخص کنند که از سیاست «مالچ پاشی» حمایت می‌کنند یا خیر یا نسبت به  «شکار» چه دیدگاهی دارند؟

این متخصص محیط زیست در ادامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید از مرحله حرف‌های زیبا و شعاری عبور کنیم و نمایندگان عملا نشان دهند که مشکلات محیط زیستی کشور را درک می‌کنند و حاضربه ارائه برنامه‌های خود در این زمینه و پرداخت هزینه هستند به‌خصوص در حوزه آلودگی هوا، ترافیک و همچنین تغییر مبلمان شهری از خودرو محوری به زیست‌محوری و انتظار داریم که نماینده‌ها در این زمینه فعالانه عمل کنند.

درویش در پایان گفت: نماینده‌ای که از مردم بخواهد که از خودروهای شخصی استفاده نکنند اما خود هرگز سوار دوچرخه نشده باشد یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکند به نظر نمی‌رسد بتواند رای بیاورد.

انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در تاریخ‌ (۲ اسفند ماه) برگزار می‌شود.

منبع : ایسنا

کد خبر 247954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =