سی‌وپنج منطقه برای گردشگری آفرود انتخاب شدند

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: از بین ۱۶۰ منطقه، با همکاری سازمان محیط زیست ۳۵ منطقه را برای استفاده گردشگران آفرودسوار انتخاب کردیم.

چهل و ششمین ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۰ بهمن با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف کشور که مرتبط با ستاد سفر هستند، برگزار شد.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در این‌برنامه درباره سامانه ملی سفر با نام «۰۹۶۲۹» گفت: این سامانه از نوروز سال ۸۸ به منظور پاسخگویی به نیازهای گردشگران در جاده ها راه اندازی شده است. بعد از ۱۰ سال از شکل گیری آن امروز تقریبا همه اطلاعات پایانه ها، مراکز درمانی و هر آنچه که یک مسافر به آن در سفر نیاز دارد از این سامانه قابل دسترسی است.

وی افزود: بیش از ۱۴۶هزار تماس با این سامانه توسط مسافران گرفته شده است که عمده تماس ها درباره راه ها بوده، بخش مهمی از تماس ها نیز درباره مراکز اقامتی و هواشناسی بوده است. مردم در جاده ها تابلوهای مربوط به این‌سامانه را می بینند ولی هنوز تعداد این تابلوها کم است. از نمایندگان سازمان ها می خواهم این تابلوها در مسیرهای پرتردد نصب شود و همپای تمام تابلوهای اطلاع رسانی دیگر باید این سامانه نیز معرفی شود چون تقریبا می توان گفت کار تمام دستگاه ها را انجام می دهد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه گفت: در نوروز ۹۸ در برخی نقاط کشور سیل راه افتاد ولی ما مردم را کلا از سفر منع کردیم در حالی‌که باید آنها را هدایت می‌کردیم. امسال پایگاه VISITIRAN  مسیرهای گردشگری و اماکن گردشگری را تعریف کرده است و اطلاعات این وبسایت که به عهده کانون گذاشته شده به زبان های اسپانیایی، انگلیسی، فارسی و چینی به‌روز شده است.

اربابی به ارائه چند پیشنهاد به نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد سفر پرداخت و گفت: پیشنهاد می‌کنم دستگاه‌های مختلف اطلاعات خود را درباره سفر از هم اکنون در سامانه ۰۹۶۲۹ به روز کنند و نسبت به هر شکایتی پاسخگو باشند. همچنین تابلوهای تبلیغات گردشگری در محورهای مواصلاتی بیشتر شود. وزارت صمت نیز در خصوص اعطای مجوز با امداد خودرو کانون جهانگردی همکاری کند. شماره های امداد خودرو نیز در مراکز ۱۱۸ کل کشور ثبت شود.

وی ادامه داد: سال گذشته با معاون سازمان محیط زیست ۱۶۰ منطقه را شناسایی کردیم که امکان سرمایه‌گذاری گردشگری در آنها وجود داشت، از آن تعداد حدود ۳۵ منطقه قابلیت استفاده برای آفرود را داشتند. ما هم برای ایجاد اکوکمپ‌هایی که آفرودها بتوانند از آن استفاده کنند روی همان نقاطی که با سازمان محیط زیست تفاهم داشتیم کار می‌کنیم، اتفاق دیگر این است که در ماه‌های آذر و دی امسال دو کلاس و دوره آموزشی و توجیه محیط زیستی برای آفرودبازها برگزار کرده‌ایم این در حالی بود که هیچ‌وقت روی این موضوع کار نشده بود. حتی ما بانک اطلاعات آنها را تکمیل کرده‌ایم و دائما با سازمان محیط‌زیست برای اجرای تمام تورهای آفرود که باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، همکاری می‌کنیم. ما نباید صورت مساله را پاک کنیم بلکه باید به تغییر مسیر بینجامیم. به همه تورهای آفرود اعلام کرده‌ایم باید نکات زیست محیطی را رعایت کنند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره عدم رعایت نرخ‌نامه در خدمات خودروهای امدادی گفت: قبول دارم افرادی در این زمینه کم‌کاری یا تخلف کنند، برای کنترل این مسائل به‌زودی اپلیکیشن امداد خودرو به صورت وب سرویس در اختیار همه قرار خواهد گرفت تا شاهد اینگونه مسائل نباشیم.

اربابی همچنین درباره سفرهای ارزان نیز گفت: وزارت گردشگری روی این موضوع کار می‌کند. ما هم به‌عنوان مجموعه‌ای که آژانس گردشگری دارد، تلاش داریم سفرهای ارزان را همگام با سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی پیش ببریم. باز هم اگر در هر حوزه‌ای نیازمند گسترش خدمات باشیم، آن را برطرف خواهیم کرد. من از همه دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی می‌خواهم نماینده‌ای را به‌عنوان مسئول رسیدگی به شکایات معرفی کنند.

کد خبر 247925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =