۳۴ هزار اثر ثبت شده ملی در کشور وجود دارد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:گفت: ۳۴ هزار اثر ثبت شده ملی در کشور وجود دارد که برای ساماندهی و بازآفرینی آنها مشارکت بازاریان ضرورت دارد.

علی اصغر مونسان روز شنبه درجلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم بیان کرد: برای نگهداری و حفظ این آثار  ۴ هزار میلیارد تومان درطول سال اعتبار لازم است.

وی خاطرنشان کرد:ساماندهی بازارهای تاریخی شهرهای کشور با مشارکت بازاریان درحال انجام بوده و بدون مشارکت آنان این کار عملی نیست. 

وی گفت: بازگشتن جریان زندگی به بافت تاریخی و فرسوده شهری هدف‌گذاری اصلی دولت از بازآفرینی پایدار شهری می باشد.

مونسان گفت: شهرداری تهران الگوی گردشگری را درمنطقه ۱۲ شهر تهران به درستی اجرا کرده و امروز این منطقه از تهران که تا قبل از این یک منطقه فرسوده شهری بود به منطقه زنده و گردشگری تبدیل شده‌است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: عنوان کرد: مناسب سازی فضای زندگی و کسب و کار مساله مهمی است که در محدوده‌های فرسوده شهری کشور دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار و منابعی که برای بازآفرینی شهری درنظر گرفته شده قابل توجه است که استانها باید به دنبال جذب آنها باشند.

مونسان گفت: دربازآفرینی پایدار شهری دستگاه‌های استانی به شدت از موازی کاری خودداری کرده و از الگوی تعریف شده ملی تبعیت کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: تاکید کرد: در بازآفرینی‌های شهری باید از الگوهای خودرومحور جلوگیری شده و از الگوهای انسان محور و پیاده روسازی تبعیت کنیم.

مونسان گفت: مجموعه مدیریت استان قم در مرمت بناهای تاریخی از صاحبان این بناها عوارض نوسازی دریافت نکند.

وی همچنین اظهار کرد: به اعتقاد ما مدیریت شهری باید در اختیار شهرداری‌ها باشد و در این زمینه باید نگاه مدیران شهرداری نسبت به بازآفرینی های شهری مترقی‌تر شود.

مونسان بیان داشت: قم به دلیل حجم زیاد مسافران به ورودی به این شهر می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود.

وی در پایان گفت: درآمدهای دولت نسبت به سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته و دولت کشور را در شرایط ویژه مدیریت می‌کند.

کد خبر 247910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =