بهره‌برداری از مرحله نخست گذر فرهنگی نیاوران با حضور رضا کیانیان و علی مرادخانی

اصلاح سنگفرش‌های مرحله نخست فرهنگسرای نیاوران در قالب طرح «گذر فرهنگی نیاوران» از در اصلی فرهنگسرا تا حوض وسط انجام شد و مرحله نخست طرح یادشده به بهره‌برداری رسید.

گذر فرهنگی نیاوران با هدف توسعه فضاهای فرهنگی و هویت‌سازی این منطقه برای مخاطبان در دستور کار قرار گرفت و مرحله دوم شامل اصلاح سنگ‌فرش های خیابان فرهنگسرا می‌شود. مرحله نخست با حضور مصطفی کاظمی مشاور شهردار و مدیرکل دفتر شهردار تهران، رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون، مرتضی کاظمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران و سیدعباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های نیاوران در پی بازدید پیروز حناچی شهردار تهران از فرهنگسرای نیاوران شهریور گذشته با حضور سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک و پیشنهاد «گذر فرهنگی نیاوران» از سوی سید عباس سجادی با تاکید به اهمیت بالای فرهنگسرا از جهت معماری و برنامه‌های مطلوب آن و با توجه به موقعیت جغرافیایی این مجموعه ارزشمند و فقر نسبی فضای فرهنگی در منطقه یک ایجاد این گذر فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

مصطفی کاظمی در آیین بهره برداری گذر فرهنگی نیاوران با تأکید بر تعامل دستگاه ها اضافه کرد: دولت و شهرداری با همدلی و همپوشانی می توانند در توسعه مناسب شهری نقش مهمی داشته باشند. مرحله دوم گذرفرهنگی نیاوران بهسازی و سنگفرش خیابان جنوبی فرهنگسرا و همسان سازی آن با معماری  زیبای این بنای ارزشمند خواهد بود.

رضا کیانیان بازیگر نام‌آشنای سینما و تلوزیون نیز در آیین بهره برداری گذرفرهنگی نیاوران گفت: فرهنگسرای نیاوران مکان خاطره انگیزی است و روخدادهای مهم فرهنگی و هنری در آن برگزار می شود؛ ازین رو از ایجاد گذر فرهنگی نیاوران در این منطقه تهران بسیار خوشحالم.

 مرحله نخست این گذر، بهسازی و تغییر سنگفرش از بر خیابان و محوطه ورودی فرهنگسرای نیاوران تا محدوده حیاط اصلی و اصلاح زواید و حذف اضافات بر اساس اصالت‌های معماری این اثر ثبت شده ملی با نظارت و نظر مشاوران مرتبط معماری با این بنا بوده ‌است. این فرهنگسرا تنها فرهنگسرای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران است.

کد خبر 247902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =