هکاتوریسم ۲۰۲۰ کیش تمام شد | ماراتن علمی با ایده‌های استارتاپی صنعت گردشگری

نخستین رویداد برنامه نویسی وب و موبایل (هکاتوریسم ۲۰۲۰) درحوزه‌ گردشگری که با حضور ۱۷۰ شرکت کننده در قالب ۲۱ تیم از استان های مختلف کشورمان طی سه روز در جزیره کیش جریان داشت با معرفی گروهای برتر برنامه نویسی و اهدای جایزه های نقدی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، در مراسم پایانی این رویداد علمی و گردشگری که با حضور دکتر محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف و غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، در دانشگاه صنعتی شریف پردیس کیش برگزار شد، گروه‌های برنامه نویسی " اسکوتک "  "تراولو " و " برکپوینت " به ترتیب به عنوان گروه‌های اول تا سوم این رویداد معرفی شدند، همچنین  گروه "کوهرنگ"  شایسته تقدیر شناخته شد. 

 جوایز این ماراتن به مبلغ  سه هزار دلار، یک هزار و ۵۰۰ دلار و هزار دلار به ترتیب به گروه‌های اول تا سوم تعلق گرفت.

هکاتوریسم ۲۰۲۰ کیش

 در این ماراتن علمی که با هدف آشنایی شرکت کنندگان و مسئولان با ایده های استارتاپی، ابداعات صنعت گردشگری، صنایع دستی، گردشگری سلامت و سرمایه گذاری در این بخشها برپا شده بود، شرکت کنندگان برای برون رفت از مهمترین چالشهای حوزه گردشکری کشور و چگونگی تجاری سازی ایده های نو ، راهکارهای علمی خود را در قالب برنامه نویسی ارائه کردند.   

 به گفته کارشناسان، این رویداد با  تمرکز بر یافتن راهکارهایی برای چالش های موجود در حوزه صنعت گردشگری، زمینه را برای تسهیل برنامه ریزی و سیاستگذاری فراهم می کند و در صورت تداوم می تواند زمینه ساز تحول در حوزه صنعت گردشگری باشد. 

 هکاتوریسم ۲۰۲۰ با حضور گسترده فعالان این حوزه، نخبگان دانشگاهی و متخصصان برنامه نویسی در پردیس بین المللی کیش دانشگاه شریف، از روز چهارشنبه بصورت یک ماراتن سه روزه تمام وقت، با ۵ محور چالشی در قالب ۲۱ گروه اغاز به کار کرد، تا چشم اندازی جدید را پیش پای صنعت گردشگری و تمرکز بر فناوری اطلاعات بگشاید.

علی سلک غفاری رییس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش، طی سخنانی در مراسم پایانی این رویداد، برگزاری هکاتوریسم ۲۰۲۰ را نقطه عطف و سرآغازی برای فعالیتهای جدید و تحول آفرینی در حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: گردشگری می تواند یکی از مهمترین منابع درآمدی و اشتغالزایی در کشور باشد و در این زمینه جزیره کیش باتوجه به موقعیت، ظرفیتهای بی بدیل و زیرساحتهای مناسب، محمل و سرمایه ای عظیم برای کشور است. 

  این کارگاه علمی که در پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف کیش برپا شده بود، روز پنجشنبه مورد بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت، در این بازدید غلامحسین مظفری از نزدیک در جریان نحوه برگزاری این ماراتن قرار گرفت و با شرکت کنندگان، مربیان این رویداد گفتگو کرد. 

 تمرکز بر فناوری های جدید، حمایت از نوآوری و مؤسسه های دانش بنیان یکی راهبردها و رویکرد های علمی منطقه آزاد کیش در یک سال گذشته بود و راه اندازی برج نوآوری کیش از مصادیق عملی این رویکرد است. 

این رویداد  علمی - گردشگری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی شریف، سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری دانشگاه آزاد و علوم پزشکی برگزار شد. 

هکاتوریسم ۲۰۲۰ کیش

به گفته رییس برگزاری نخستین رویداد بین المللی گردشگری الکترونیک (هکاتوریسم ۲۰۲۰) " یکی از اهداف برگزاری این رویداد را کمک به تسهیل فرایندهای اثربخش در حوزه کسب و کارهای الکترونیک در فضای گردشگری است، هکاتوریسم در فرایند پذیرش، پیاده سازی و نهادینه کردن شیوه های نوین و خلاقانه پیشتاز است و مهمترین عامل برای دستیابی به بازاریابی پایدار و یافتن راهکارهایی برای رفع موانع موجود در این صنعت است، هکاتوریسم تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت های تحت وب و بهره مندی از ابزارها و فناوری های نوین زمینه توسعه پایدار را فراهم کند.

سجاد سنگسری اضافه کرد:  از سال ۱۹۸۰ صنعت گردشگری در جهان به کلی متحول شده و این صنعت به عنوان یک صنعت بین المللی و بزرگترین تولید کننده مشاغل روی کره زمین در مقابل بسیاری از صنایع دیگر عرض اندام می کند، بر این اساس اولین ماراتن برنامه نویسی وب و موبایل در حوزه گردشگری، به دنبال ایجاد بستری برای حوزه گردشگری و فناوری اطلاعات است تا به اجزای کسب و کار الکترونیکی، تحقیق و توسعه الکترونیکی، تولید محتوای الکترونیکی و ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه گردشگری توجه بیشتری شود.

در ایران  چند سالی است که گردهمایی‌های مختلفی در زمینه برنامه‌نویسی برگزار می‌شود و برنامه‌نویسان از سراسر ایران دور هم جمع می‌شوند و با چالش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.

کد خبر 247901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =