۵ مقصد کمتر شناخته شده و دیدنی روسیه | ترسناک و با شکوه

چمدان - بی‌ شک مکان‌های دیدنی بسیاری در روسیه وجود دارد. در اینجا بجای معرفی مقاصد آشنا و معروف توریستی روسیه، قصد داریم به معرفی مکان‌های کمتر شناخته شده و ناشناس بپردازیم.

۱. دریاچه Seydozero


در منطقه مورمانسک و نزدیک مرز فنلاند، جایی است که می‌توان دریاچه Seydozero را مشاهده کرد. گوشه‌ای از زیبایی جهان که اغلب نادیده گرفته شده است. Seydozero در زبان محلی به معنی مقدس است و این دریاچه با کوه‌ها و سازه‌های سنگی زیبا احاطه شده است. این منطقه مرموز و پر رمز و رازی است، برخی از مردم بر این باورند که اینجا منطقه فرود فضاپیمای بیگانگان است.

۲. باغ تابستانی (Summer Garden)


سنت پترزبورگ، دومین شهر و البته پایتخت قدیمی روسیه، دارای مکان‌ها و جاذبه‌های فراوان است که باعث شده این شهر مورد توجه و علاقه گردشگران قرار گیرد. اما یک منطقه که در سنت پترزبورگ اغلب نادیده گرفته می‌شود، باغ تابستانی است. هنگامی که پیتر بزرگ تصمیم به استراحت در این منطقه گرفت، جزیره‌ای در رودخانه نوا انتخاب کرد و این باغ را به وجود آورد. طراحان و مجسمه سازان ونیزی مامور تزئین این فضا شدند.

۳. Dargavs


منظره‌ای ترسناک اما به همان اندازه جالب و دیدنی، دارگوس در جنوب روسیه و در نزدیکی مرز گرجستان است. مقبره‌ها و سردابه های بسیاری وجود دارد که بر روی تپه‌ها ساخته شده که برخی از آنان مربوط به قرن دوازدهم میلادی است.

Dargavs

باستان شناسان در این منطقه قایق‌های چوبی دفن شده پیدا کردند که به گفته مردم محلی، معتقدند مردگان باید در زندگی پس از مرگ از رودخانه عبور کنند. متاسفانه این منطقه بازدیدکنندگان کمی را به خود جلب می‌کند اما هنگام ورود به این منطقه، از یک منظره زیبا و بی‌نظیر بهره مند می‌شوید.

۴. Komsomolskaya


اگر به مسکو سفر می‌کنید بدون شک با مترو نیز سفر کنید زیرا ایستگاه‌های مترو در این شهر از دکوراسیون و زیبایی‌های خاصی برخوردار هستند و یکی از بهترین آن Komsomolskaya است. سقف‌هایی بلند که با چندین معرق کاری و نقاشی تزئین شده و صحنه‌های کلیدی در تاریخ روسیه را نشان می‌دهد. لوسترهای موجود در این ایستگاه آن را بیشتر به یک کاخ مجلل بدل کرده تا یک ایستگاه مترو.

۵. دریاچه بایکال


دریاچه بایکال، بزرگترین و عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین جهان که ۲۰ درصد آب شیرین منجمد زمین را در خود جای داده بوده و یک منظره بسیار زیبا آسیایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این دریاچه دارای ۱۵۰۰ گونه جانوری منحصر به فرد است که ۸۰ درصد آن‌ها تنها در این دریاچه یافت می‌شوند.

منبع : internations.org

کد خبر 247897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =