معرفی برترین مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی در سفر به ارمنستان

​​​​​​​ارمنستان جامعه‌ای کوچک ولی گرم و دوست داشتنی با تاریخی غنی، به تازگی به یکی از قطب‌های توریستی جهان تبدیل شده است. کشوری که زیبایی‌های خیره کننده اروپایی با درخشش کوه آرارات در آسمان را به نمایش می‌گذارد. کوه آرارات به عنوان سمبل ملی و مقدس ارمنستان شناخته شده و گفته می‌شود مکانی است که کشتی حضرت نوح در آن توقف کرده است. پایتخت این کشور یروان، یکی از شهرهای به سرعت در حال پیشرفت اروپایی که مورد توجه توریست‌هاست.

چمدان - در اینجا به معرفی برخی از مکان‌های زیبای ارمنستان می‌پردازیم:

 ایروان


بزرگترین شهر ارمنستان ایروان، پایتخت آن بوده که مکانی عالی برای شروع سفر به این کشور است. ایروان یک شهر کاملا تاریخی است و بازدید از یادبود نسل کشی ارمنستان برای کسب اطلاعات از این گذشته آشفته کشور ضروری است. همچنین بازدید از بازار Vernissage flea که حتی در آخر هفته نیز باز است توصیه می‌شود. علاوه بر این یکی از جاذبه‌های غیرمعمول اروپایی در ارمنستان مسجد آبی است. مسجد آبی یا مسجد کبود ارمنستان مسجدی برای شیعیان بوده که در قرن 18 میلادی ساخته شده است. این مکان در دوران شوروی به عنوان مسجد خدماتی نداشت و تبدیل به موزه تاریخ ایروان شد. اما پس از استقلال ارمنستان مسجد با حمایت ایران برای شهروندان ایرانی این کشور مورد بازسازی قرار گرفت و هم اکنون تنها مسجد فعال در ارمنستان محسوب می شود.

مسجد آبی سن‌پترزبورگ را ببینید

دریاچه سوان


دریاچه سوان که در قلب ارمنستان قرار دارد بزرگترین دریاچه ارمنستان است و مکانی بسیار زیبا برای استراحت بشمار می‌رود. این دریاچه توسط برخی صومه‌ سراهای خیره کننده احاطه شده که از معروف‌ترین آنها می‌توان به Sevanavank اشاره کرد و یک منظره فوق العاده زیبا را ایجاد کرده است. بادسواری یا Windsurfing یکی از تفریحات محبوب در این دریاچه بوده و رستوران‌های آن غذا دریایی عالی سرو می‌کنند. همچنین این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در منطقه اوراسیا بوده که در استان گغارکونیک (Gegharkunik Province) و در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار دارد.

آبشار مامروت قار - Marmot Qar


علاوه بر سایر مکان‌های دیدنی، مقاصد بسیار کشف نشده‌ای در ارمنستان وجود دارد که یکی از با ارزش‌ترین آنها آبشار Marmot Qar است. این آبشار در منطقه شرقی ارمنستان و Nagorno Karabakh قرار دارد. این آب از اعماق کوه Jrduz به بیرون می‌آید و چتر مانند می‌شود.

سمفونی سنگ‌ها

در منطقه Kotayk ارمنستان، کوهی بسیار زیبا به نام Garni وجود دارد که به دلیل ستون‌های بازالتی (مرمر سیاه) آن معروف است. این ستون‌های فوق زیبا طبیعی و متقارن توسط یک پدیده زمین شناسی به وجود آمده‌اند و باعث شده‌اند آنها به سمفونی سنگ‌ها معروف شوند.

منابع : velvetescape  ,  thecrazytourist

کد خبر 247872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    1 0
    واقعاً میشه بفرمائید کدام جاذبه ؟؟؟؟ فقر شدید مردمش یا کشورش از جیب برها یا دزدهای زیادش دیگه کافیه رنگ و لعاب دادن بیخودی و مانورهای تبلیغاتی فریبنده خیالی و تخیلی