سرقت بخشی از تندیس «تقدیس» پرویز تناولی در اصفهان | سارقان شناسایی شدند

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از سرقت بخش میانی اثر «تقدیس» پرویز تناولی واقع در میدان امام حسین (ع) اصفهان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی تمیز مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: صبح دوشنبه ۱۴ بهمن در حال عبور از کنار ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان بودم که متوجه شدم بخش میانی اثر «تقدیس» پرویز تناولی نیست. پیگیری کردم و مطلع شدم که گویا این بخش، شب گذشته به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: این‌طور که به نظر می‌رسد هدف، تخریب اثر یا سرقت هنری نبوده بلکه فرد یا افرادی برای سودجویی و آب‌کردن فلز این بخش از مجسمه را ربوده‌اند.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از پیگیری مجدانه مدیرکل امور ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان برای پیدا کردن سارق این اثر ارزشمند خبر داد و گفت: نزدیک به یک سال است که پیگیر بودم این اثر از فضای باز کنار ساختمان شهرداری اصفهان به حیاط موزه هنرهای معاصر اصفهان انتقال پیدا کند و علت اصرار من نیز پیشگیری از بروز اتفاقاتی ازاین‌دست یا تخریب اثر بود، اما متأسفانه این اقدام انجام نشد و امروز شاهد این وضع هستیم. طی سال‌های گذشته و به تدریج، ۴ اثر از هفت مجسمۀ پرویز تناولی در تهران به سرقت رفته بود.

سارقان شناسایی شدند

نماد «تقدیس» اثر استاد پرویز تناولی که سال ها در کنار ساختمان شهرداری مرکزی اصفهان نصب شده بود، در کمتر از شش ساعت بعد از سرقت پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیمه شب گذشته بخش میانی نماد «تقدیس» اثر پرویز تناولی که در کنار ساختمان شهرداری مرکزی اصفهان قرار داشت، به سرقت رفت. جنس این نماد از برنز است و در سال 80 توسط شهرداری اصفهان خریداری و در مجاورت ساختمان شهرداری مرکزی اصفهان واقع در میدان امام حسین (ع) نصب شد.

از صبح امروز پیگیری‌های شهرداری از دستگاه‌های انتظامی برای پیدا کردن سارقان این اثر آغاز شد و در نهایت به فاصله چند ساعت و حدود 5 ساعت از این ماجرا، اثر به سرقت رفته کشف و سارقان شناسایی شدند.

در خصوص این ماجرا، «ایمان حجتی»، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با انتشار پستی در صفحه خود نوشت: امروز را با یک خبر بد آغاز کردم ولی با یک خبر خوب ادامه می‌دهم.  

وی افزود: بخش میانی سرقت شده تندیس تقدیس استاد پرویز تناولی با تلاش همه همکارانم در بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان و اقدام سریع و مناسب عوامل انتظامی، پیدا شده و سارقان شناسایی شدند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: توضیحاتی در خصوص این اتفاقات وجود دارد که به زودی خواهم نوشت. 

متاسفانه بخشی از این اثر بعد از سرقت دچار آسیب شده است که به زودی بعد از مرمت در محل قبلی یعنی در کنار ساختمان شهرداری نصب می شود.

کد خبر 247866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =